Pierwszy przejazd konwoju autonomicznych ciężarówek po Europie już zakończony. Eksperyment jest wstępem do szeroko zakrojonych badań mających zrewolucjonizować transport autostradami.

 

Producentami pojazdów były firmy DAF, Daimler, IVECO, MAN, Scania i Volvo. Trasy, które pokonały biegły m.in. ze Szwecji, Belgii i Niemiec, aż do Rotterdamu w Holandii.

 

Podczas przejazdów, nad komputerem czuwał człowiek siedzący na miejscu kierowcy. Pierwsza ciężarówka w każdym konwoju dyktowała tempo, wszystkie jednostki były ze sobą zdalnie połączone przy pomocy Wi-Fi. Dystans między pojazdami był niewielki - niekiedy nawet jedynie 10 metrów - co pozwoliło na skuteczną redukcję zużycia paliwa nawet o 15%.

 

Wszystkie konwoje dotarły do celu bez najmniejszych problemów. Taki transport ma być tańszy, czystszy i bardziej wydajny. Pojazdy sterowane automatycznie mają też przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, na których za większość wypadków odpowiedzialny jest czynnik ludzki.

Marka Terex pochwaliła się niedawno nowymi maszynami w ofercie. Chodzi o sześć nowych minikoparek o masie od 1,4 tony do 3,7 tony.

Maszyny posiadają unowocześniony design, ergonomiczne wnętrze oraz usprawnione sterowanie. Motywem przewodnim dla tej linii koparek jest XL - wydajność w formacie XL, stanowisko pracy XL i obsługa XL.

Obecnie wśród pozostałych maszyn Terex pojawiły się już modele TC14-2 TC16-2, TC19-2, TC22-2, TC35-2 oraz TC37-2. W ciągu najbliższych dwóch lat dołączą do nich kolejne.

Terex 3 Mini Launch TC37 2 2351 PR

Testy wykazały, że nowe modele oferują średnio o 20% większą wydajność niż przeciętne modele konkurencyjnych firm. Wyposażone są w hydraulikę LUDV (Load Independent Flow Distribution, czyli rozmieszczenie płynu niezależne od obciążenia), czyli technologię spotykaną dziś w niewielu modelach tego rozmiaru. Pozwala ona na dystrybucję mocy wedle potrzeb operatora. Nawet podczas pracy z twardym podłożem, łyżka oferuje nadzwyczajne możliwości penetracji. Maszyna pozostaje stabilna nawet na trudnym terenie dzięki odpowiedniej budowie. Drugi obwód hydrauliczny pozwala na precyzyjną kontrolę młotów czy przecinaków. Operator z pewnością doceni również sterowanie z technologią Terex Fingertip Control, którą zwykle spotyka się w większych maszynach.

Nowe maszyny Terex zaprezentowano na ostatnich targach BAUMA.

Terex 5 Mini Launch TC19 2 3163 PR

Ta technologia ma wspomóc budowanie dróg. Wyeliminowana będzie "praca na wyczucie", jakość wykonania i produktywność - zwiększona.

 

Chodzi o inteligentne zagęszczanie z technologią Density Direct. W maszynie zamontowane będzie urządzenie do mapowania przejazdów, czujnik temperatury oraz innowacyjne obliczanie gęstości podłoża w czasie rzeczywistym na całej powierzchni przejazdu. Dzięki temu operator będzie wiedział dokładnie, kiedy podłoże osiągnie pożądaną gęstość.

 

Wszystkie informacje o pracy zagęszczacza będą dokumentowane do wglądu. Bieżące parametry będą wyświetlane na dużym, czytelnym ekranie.

 

Technologia ta jest dostępna dla modeli DD110B, DD120B oraz DD140B sprzedawanych w Południowej Ameryce, ale z pewnością wkrótce zawita i u nas.

Całodniowa impreza poświęcona narzędziom roboczym marki Milwaukee odbędzie się 20 maja, w Jeleniej Górze na ulicy Spółdzielczej 35.

 

W programie pokazy sprzętu, szkolenia techniczne oraz specjalna oferta dnia wraz z rabatami i upominkami! Organizatorem jest firma KONMET.

 

Kolejne spotkanie z marką Milwaukee odbędzie się 3 czerwca tego roku w siedzibie firmy ELMIX, na ulicy Baranowickiej 21 w Białymstoku. 

W związku z nadejściem wiosny, Makita przygotowała serię artykułów wraz z filmami. To projekty zwane potocznie DIY (Do It Yourself), czyli zrób to sam - oczywiście z wykorzystaniem narzędzi znanej marki.

Wszystkie 4 artykuły powstały we współpracy ze stroną www.ladyofthehouse.pl. Warto zobaczyć, nawet, jeśli ktoś takie "majsterkowanie" ma w małym palcu i mimo, że święta Wielkanocne już dawno za nami. Dużo naprawdę ciekawych pomysłów!

Część 1 - półka na ścianę

Część 2 - ozdobne okiennice

Część 3 - dekoracja świąteczna

Część 4 - dekoracje stołu

Wydarzenia takie jak targi BAUMA najlepiej podsumować w liczbach. I to dużych. Na tegorocznej edycji wydarzenia zjawiło się dokładnie 3423 wystawców z 58 krajów. Ich pokazy przyciągnęły uwagę około 580 tysiącom zwiedzających z 200 krajów świata.

 

Taka frekwencja przerosła oczekiwania samych organizatorów. Między 11 a 17 kwietnia w Monachium odnotowano 9% wzrost zainteresowania targami ze strony gości. Najwięcej ludzi przybyło oczywiście z Niemiec, a zaraz potem z Austrii, Szwajcarii, Włoch, Francji, Holandii, Stanów Zjednoczonych, Szwecji, Rosji, Polski i Czech. Wśród samych wystawców, 1263 pochodziło z Niemiec, a reszta (2160 stoisk) zza granicy tego kraju. Wytawy pokryły rekordową przestrzeń 605 tysięcy metrów kwadratowych!

 

Statystyki bardzo cieszą prezesa Messe Munchen, Klausa Dittricha. "Odpowiedź ze strony uczestników była w tym roku ogromna. Zwiedzający zawsze przychodzili na BAUMĘ szukając rozwiązań dla inwestycji, ale tym razem liczba zamówień osiągnęła niespotykane rozmiary. Wielu wystawców mówiło o rekordowej liczbie zamówień. To bardzo pozytywny znak w obecnych, niepewnych czasach."

 

Była to już 31 edycja największych targów budowlanych na świecie. A kolejna - warto zanotować - planowana jest na 8 - 14 kwietnia 2019 roku.

Podczas uroczystej ceremonii w kościele Allerheiligenhofkirche w Monachium wyłoniono 6 firm i instytucji, które otrzymały nagrodę BAUMA za innowacyjność. Oto wyróżnieni:

 

- Kramer Werke GmbH, Pfullendorf (maszyny)

- IMKO GmbH, Ettlingen (narzędzia)

- LEONHARD WEISS GmbH & Co. KG, Göppingen (proces budowy/prace budowlane)

- The Technical University of Dresden, Department of Construction Machinery Technology, Dresden (badania)

- Groupe Mecalac S.A., Annecy-le-Vieux, France, and the Technical University of Dresden, Dresden (projekt)

 

Jak komentował Johann Sailer, prezes stowarzyszenia wchodzącego w skład Niemieckiej Federacji Inżynierów, zainteresowanie konkurencją o to wyróżnienie było bardzo duże. Niemal połowa aplikacji pochodziła od międzynarodowych firm. Ta nagroda w pewnym sensie napędza cały sektor, a wystawy BAUMA stanowią doskonałą platformę dla tego rodzaju konkurencji. 

 

Zwycięzca w kategorii maszyn, Kramer Werke GmbH otrzymał główne wyróżnienie za elektryczną ładowarkę ze sterowaniem na wszystkie koła. Pojazd nie emituje zanieczyszczeń, przez co jest idealny do prac w tunelach i pomieszczeniach. Wyeliminowane są przy tym koszta budowy wydajnych systemów wentylacji. Napęd pojazdu oraz hydraulika robocza są napędzane przez silnik elektryczny, który dostarcza dokładnie takiej mocy, jaka jest aktualnie potrzebna. Maszyna nie wytwarza zbyt wiele hałasu, więc jest zdatna do użytku w miejscach "wrażliwych" na wysokie natężenie dźwięku. 

 

Nagroda w kategorii narzędzi przypadła MOIKO GmbH, za ręczne urządzenie pomiarowe do mierzenia wilgotności świeżego betonu. Za proces budowlany nagrodę otrzymała firma Leonhard Weiss GmbH & Co. KG - wykonano projekt, dzięki któremu niszczejąca, stalowa nawierzchnia mostu została niskim kosztem odnowiona. 

 

Zwycięzcą w kategorii badań został Uniwersytet Techniczny w Dreznie, za trwające doświadczenia z drukowanym betonem. Z początku projekt zakładał drukowanie elementów na specjalne zamówienie ze strony klienta. Obecnie jednak prace zmierzają w stronę drukowania betonu bezpośrednio na placu budowy, z wykorzystaniem już istniejących maszyn. 

 

Za projekt nagrodzono firmę Mecalac, za nową linię mobilnych koparek, a także (ponownie) Uniwersytet Techniczny w Dreznie wraz z paroma podwykonawcami za projekt nowoczesnej kabiny operatora zwanej Genius Cab. 

JCB ułatwia życie użytkownikom swoich maszyn dzięki nowej technologii JCB LiveLink. Każdy właściciel lub zarządca floty będzie mógł zdalnie obserwować położenie poszczególnych pojazdów, a także upewnić się, że są one odpowiednio utrzymane i prawidłowo pracują. 

 

Aplikacja pozwoli na lepsze rozplanowanie pracy i przeglądów serwisowych. Osoba upoważniona otrzymuje natychmiastową informację kiedy potrzebny jest przegląd lub gdy w maszynie wystąpi mechaniczna czy elektryczna usterka. To oznacza, że czas reakcji na problem i jego rozwiązanie jest o wiele szybsze. 

 

Program zapisuje dane dotyczące maszyn. Jest to ważne na przykład w sytuacji, w której chcemy maszynę odsprzedać - można wtedy przedstawić jasną historię pracy i przeglądów kupującemu. 

 

Jako trzy główne zalety JCB LiveLink, producent wymienia bezpieczeństwo wynikające ze znajomości położenia maszyn, możliwość monitorowania i zarządzania flotą (a więc sprawniejszą pracę), oraz szybkie informacje dotyczące stanu technicznego poszczególnych jednostek. Wszystko to bez konieczności wychodzenia z domu.

Na wystawach BAUMA, Caterpillar wraz z Zeppelin Caterpillar zajmują 12 tysięcy metrów kwadratowych przestrzeni wystawowej. Ponad 60 wystawionych maszyn uzupełnia gama narzędzi roboczych i informacje na temat doskonale rozwiniętej sieci serwisowej i dealerskiej. Najważniejszy element wystawy ukazał się - a właściwie został ogłoszony przez dyrektora generalnego Caterpillar, Douga Oberhelmana dnia 11 kwietnia. 

 

"Caterpillar jest światowym liderem jeśli chodzi o innowacje w zakresie żelaza. Przyszedł czas na uzyskanie podobnego statusu w zakresie żelaza inteligentnego." - powiedział dyrektor, rozpoczynając tym samym nowy etap w rozwoju firmy. Strategia "The Age of Smart Iron" (Wiek Inteligentnego Żelaza) ma polegać na wprowadzeniu do maszyn Caterpillar rozwiązań cyfrowych, które mają zwiększyć produktywność, efektywność, bezpieczeństwo i opłacalność dla inwestorów. 

 

Jak mówił prezydent Grupy Caterpillar, Rob Charter: "Uwielbiamy pokazywać nasze maszyny i silniki, ale jesteśmy równie podekscytowani częścią główną tej wystawy: technologią Caterpillar. To nie jest technologia opracowana dla samej technologii, to technologia służąca rozwiązywaniu, a nawet przewidywaniu problemów naszych klientów. Bierzemy maszyny, napędy, silniki i elementy z których jesteśmy znani, i dokonujemy w nich zmian, zaopatrujemy operatorów w informacje, które czynią ich bardziej produktywnymi i bezpieczniejszymi, a maszyny bardziej stabilnymi."

 

Oto niektóre z rozwiązań zaprezentowanych na wystawie BAUMA:

 

Cat Connect Technology - sprzęt i oprogramowanie dostępne dla maszyn CAT oraz innych marek, które zapewnia witalne dla operatora informacje służące polepszeniu ich pracy. Konkretniej:

LINK - rozwiązanie rejestrujące parametry pracy maszyny i udostępniające dane w sieci, by wspomagać podejmowanie decyzji.

GRADE i COMPACT - dwa rozwiązania pomagające operatorom w szybszym przenoszeniu materiału i zmniejszeniu liczby przejazdów.

PAYLOAD - urządzenie pokładowe dla ciężarówek i maszyn ładujących, które zwiększa efektywność skraca czasy przejazdów i obniża koszt transportu.

 

Cat 360º Advantage - kolaboracja między dealerami Caterpillar i CAT, dzięki której klient otrzymuje lepszą ekspertyzę, odpowiedni sprzęt serwisowy i pomoc dostosowaną do potrzeb indywidualnych.

 

Leverage Every Litre - inicjatywa edukacyjna wraz z narzędziami, wskazówkami i materiałami mającymi pomóc klientom Caterpillar zmniejszyć konsumpcję paliwa w maszynach. 

 

Doug Oberhelman podkreślił, że innowacje, o których mowa różnią się od tych stosowanych przez konkurencję. "Po pierwsze, my już to robimy. Mamy około 400,000 połączonych inwestycji i zainstalowaną bazę trzech milionów maszyn i silników, które dziś pracują na całym świecie. Takie podstawy dają nam przewagę już na początku. Po drugie, łączymy technologie z wiedzą i doświadczeniem naszych ludzi i rozwiniętą siecią dealerów. Wiemy jak tworzyć rozwiązania, mamy też sieć dystrybucyjną by je wdrożyć. Po trzecie, od roku 1925, Caterpillar był skoncentrowany na pomaganiu klientom w budowaniu ich sukcesu. Na całym świecie widać pracujące żółte maszyny, budujące i dostarczające infrastrukturę i energię, poprawiające standard życia. Wystarczy pomyśleć o korzyściach płynących z faktu, że całe to żelazo jest teraz iteligentnym żelazem. Po czwarte, nie oferujemy tylko jednego rozwiązania obejmującego wszystkie aspekty wykorzystania naszych maszyn. Mamy wiele rozwiązań, stworzonych specjalnie na potrzeby budownictwa, kopalń, energetyki i transportu."

Na targach BAUMA Komatsu zaprezentowało nowy model koparki. Wydawałoby się - nic nadzwyczajnego, gąsienicowa koparka o masie 36 ton. Wystarczy jednak przyjrzeć się napisom na burtach... 

 

HB365LC-3 to maszyna o napędzie hybrydowym. W porównaniu do modelu PC360LC-11 jest o 20% bardziej oszczędna, co potwierdzają dane KOMTRAX od maszyn pracujących w Japonii od lutego bieżącego roku. Silnik zainstalowany w nowym HB to ta sama jednostka, którą znamy z PC360LC-11, czyli SAA6D114E-6 o mocy 202kW, wspomagana przez komponent elektryczny. Ten ostatni dodaje nawet do 53kW. 

 

Energia kinetyczna generowana podczas ruchów maszyny jest magazynowana w postaci energii elektrycznej i wykorzystywana wtedy, kiedy pojawia się na nią zapotrzebowanie. 

 

Hybrydowe napędy w maszynach Komatsu nie są całkowitą nowością. Od roku 2008, kiedy firma stworzyła pierwszą na rynku maszynę budowlaną z tego rodzaju napędem, przepracowały one już 10 milionów godzin. Na świecie pracuje obecnie około 3500 jednostek hybrydowych. Niemniej, HB365LC-3 spełnia standardy UE Tier IV, a także cieszy użytkowników bardzo niską emisją hałasu. 

Po sukcesie IVECO Daily w roku 2014, producent zdecydował się na kolejny krok. Oto Daily Euro 6 wraz z aplikacją DAILY BUSINESS UP.

 

W nowym Daily zmniejszono zużycie paliwa o około 8% i koszty przeglądów i napraw o około 12%. Kabina jest komfortowa i wyciszona, wyposażona w nowoczesne funkcje telematyczne dzięki aplikacji DAILY BUSINESS UP. Ta ostatnia ma za zadanie optymalizację czasu spędzonego za kierownicą. Gama silników została rozbudowana, mamy teraz do wyboru 5 wariantów mocy (od 120 do 210 koni mechanicznych). 

 

NewDailyCab Iveco 1

 

Najnowsze dziecko IVECO zaprezentowano niedawno na stacji SkyWay Mont Blanc, znajdującej się na szczycie Helbronner. Jak mówił Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, "Wybraliśmy to niesamowite miejsce ze względu na wartości, na których w IVECO budujemy naszą przyszłość. Uważamy, że sukces biznesowy nie jest możliwy bez podjęcia wyzwania, jakim jest zrównoważony rozwój, a stacja SkyWay to dowód, że to możliwe, że można opracować rozwiązania o zerowym wpływie na środowisko w najbardziej ekstremalnych lokalizacjach. To najbardziej ekologiczna kolejka linowa na świecie; wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie i rozwiązania w celu osiągnięcia parametrów typowych dla budynku o niemal zerowym zużyciu energii. Podobnie jak Daily, stacja wykorzystuje technologię do ograniczenia zużycia paliwa i obniżenia poziomu emisji, minimalizując wpływ na środowisko. Dlatego właśnie tutaj, na dachu Europy, 3500 metrów nad poziomem morza, prezentujemy najlepszy pojazd dostawczy w historii - Nowy Daily Euro 6.

 

Aplikacja DAILY BUSINESS AP może pełnić zadanie asystenta dla kierowcy, dzięki systemowi oceny stylu jazdy, a także nowoczesnej nawigacji firmy Sygic i zintegrowanemu podręcznikowi użytkownika. W programie zaimplementowano także opcję asysty biznesowej, co ułatwia optymalizację efektywności floty pojazdów (system Fleetwork). 

 

Najnowsze IVECO wyposażono również w nowoczesną skrzynię biegów Hi-Matic, która zwiększa komfort, bezpieczeństwo i wydajność pracy pojazdu... Pozostaje tylko czekać na sprawdzenie tych informacji w praktyce!

IVECO na stoisku zorganizowanym wraz z firmą CASE Construction Equipment zaprezentuje gamę pojazdów przeznaczonych dla sektora budowlanego. Wśród nich znajdzie się Eurocargo w wersji 4x4, czyli "Międzynarodowy Samochód Roku 2016"...

 

BAUMA 2016 to wstawa maszyn budowlanych, górniczych oraz pojazdów i sprzętu budowlanego. IVECO występuje na niej razem z CASE już drugi raz. Zaprezentowany będzie nie tylko nowy Eurocargo 4x4, ale również trójstronna wywrotka na podwoziu Daily 4x4, trójstronna wywrotka Trakker 6x6, a także tylna wywrotka Astra HD9 8x6.

 

Eurocargo 4x4 to samochód stworzony z myślą o ciężkich warunkach terenowych. Dopuszczalna masa całkowita to 11,5 lub 15 ton, a rozstaw osi w zależności od wersji wynosi 3240 mm do 4150 mm. Pojazd napędza silnik Tector 7 z 220 KM lub 250 KM w wersji 11,5 tonowej lub 250 KM i 280 KM w wersji 15 tonowej. Eurocargo spełnia normy emisji spalin Euro IV dzięki pojedynczemu systemowi kontroli emisji Hi-SCR z pasywnym filtrem cząstek stałych.

 

Ciężarówka jest wyposażona w stalowe zderzaki, zaczep holowniczy, osłonę chłodnicy, uchylne schodki i opcję montażu przystawki odbioru mocy. Sześciobiegowa skrzynia biegów posiada układ wspomagania servoshift. Samochód posiada stały napęd na cztery koła z wzdłużnym mechanizmem różnicowym; istnieje też opcja wyboru przełożenia do jazdy szybkiej i wolnej (zależnie od nawierzchni). Mechanizm różnicowy ma trzy opcje blokady, a promień skrętu to aż 40 do 48 stopni (z różnym ogumieniem).

 

Jak już pisaliśmy, poza Eurocargo na wystawie BAUMA zobaczymy również Daily 4x4 ("Międzynarodowy Samochód Dostawczy 2015") oraz potężnego Trakkera o masie 26 ton. W dziale górniczym stanie Astra - ciężki pojazd o pojemności 24 metrów sześciennych i dopuszczalnej masie całkowitej 60 ton. Wszystkie z wyżej wymienionych posiadają szereg usprawnień pomagających w eksploatacji w trudnym terenie.

   Tak jak zapowiadali organizatorzy - od tej edycji zawodów Big Bau Masters zawodnicy mogą walczyć o tytuł Mistrza Operatorów 2016. Wystarczy zgromadzić największą liczbę punktów we wszystkich czterech edycjach, które odbędą się tym roku. Impreza w Nadarzynie była pierwszą z nich. Kolejne odbędą się w maju, wrześniu i listopadzie.

   O wydarzeniu można było usłyszeć w mediach ogólnokrajowych (Polsat, TVN, TVP), a także regionalnych, czy prasie branżowej.

 

Zmagania na placu manewrowym dobiegły końca. To już koniec zawodów V edycji BIG BAU MASTERS, zorganizowanych przez Stowarzyszenie Operatorów Maszyn Roboczych "OPERATOR" oraz portal e-robocze.pl . Była to główna atrakcja na targach Building Solutions, które odbyły się w Ptak Warsaw EXPO w Nadarzynie. Sponsorem generalnym wspaniałych nagród głównych dla naszych mistrzów była firma STALCO - a było o co walczyć: dla najlepszych operatorów przewidziano profesjonalne wiertarki, szlifierki i lampy robocze marki Hitachi oraz zestawy narzędzi marki STALCO PERFECT. Dodatkowo, nagrody ufundowały firmy: Milwaukee (odzież robocza) a także Geyer & Hosaya, ATUT RENTAL i POLSAD. Oprócz pucharów dla operatorów na podium, statuetki dla najlepszych zawodników w konkurencji z koparko - ładowarką zagwarantowała firma BTH FAST. 

 

Koparko - ładowarka Volvo znalazła się na placu manewrowym dzięki firmie KILOUTOU, minikoparkę KUBOTA udostępniła firma POLSAD, a ładowarkę o sterowaniu burtowym BOBCAT - firma ATUT RENTAL.

 

W drugim dniu zawodów rywalizacja była naprawdę zacięta. O miejscu na podium decydowały sekundy, a emocje sięgały zenitu. Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem ze strony operatorów oraz kibiców. Wszystko to spowodowało, że zawody operatorów maszyn roboczych BIG BAU MASTERS były prawdziwym widowiskiem.

 

Mamy już zwycięzców V edycji. Oto mistrzowie w operowaniu maszynami roboczymi w konkurencjach: 

 

Koparko - ładowarka:

 

Zadanie operatorów polegało na wrzuceniu trzech piłek do kosza przy pomocy koparko ładowarki. Liczony był czas przejazdu. Od wyniku odejmowano po 20 sekund za każde trafienie i doliczano po 5 sekund za każdą nie trafioną piłkę i złamanie przepisów BHP.

 

1 Paweł Rogala: wynik 00,28,72 (3 trafienia, 0 pkt karnych; czas przejazdu 1,28,72)

2 Łukasz Polit:         wynik 01,20,88 (1 trafienie, 2 pkt karne; czas przejazdu 1,30,88)

3 Mazurek Michał: wynik 01,32,38 (2 trafienia, 3 pkt karne; czas przejazdu 1,57,38)

 

Koparka:

 

Operatorzy musieli wbić trzy piłki do bramki przy pomocy ramienia minikoparki. Liczony był czas wykonania zadania, od którego odejmowano po 20 sekund za każde trafienie i dodawano po 5 sekund za każdą nie trafioną piłkę i złamanie przepisów BHP.

 

1 Krystian Moris:         wynik -00,00,81 (3 trafienia, 0 pkt karnych; czas przejazdu 0,59,19)

2 Damian Dzięgielewski: wynik 00,01,56 (3 trafienia, 0 pkt karnych; czas przejazdu 1,01,56)

3 Włodzimierz Zabłocki: wynik 00,06,09 (3 trafienis, 0 pkt karnych; czas przejazdu 1,06,09)

 

Ładowarka:

 

Zadaniem operatorów ładowarki był jak najszybszy przejazd torem przeszkód. Dodatkowe sekundy do czasu przejazdu były dodawane za każde potrącenie słupka oraz złamanie przepisów BHP.

 

1 Krystian Moris: wynik 01,19,31 (0 pkt karnych, czas przejazdu 01,19,31)

2 Iwulski Krzysztof: wynik 01,38,56 (1 pkt karny, czas przejazdu 01,43,56)

3 Morawski Łukasz: wynik 01,39,00 (1 pkt karny, czas przejazdu 01,44,00) 

 

Wyniki V edycji BIG BAU MASTERS wliczają się do klasyfikacji generalnej.

 

Zarówno zwycięzcom, jak wszystkim pozostałym uczestnikom zawodów gorąco gratulujemy i zapraszamy na kolejne edycje BIG BAU MASTERS!

 

 

Zmagania na placu manewrowym dobiegły końca. To już koniec zawodów V edycji BIG BAU MASTERS, zorganizowanych przez Stowarzyszenie Operatorów Maszyn Roboczych 
 
"OPERATOR" oraz portal e-robocze.pl . Była to główna atrakcja na targach Building Solutions, które odbyły się w Ptak Warsaw EXPO w Nadarzynie. Sponsorem generalnym 
 
wspaniałych nagród głównych dla naszych mistrzów była firma STALCO - a było o co walczyć: dla najlepszych operatorów przewidziano profesjonalne wiertarki, szlifierki i 
 
lampy robocze marki Hitachi oraz zestawy narzędzi marki STALCO PERFECT. Dodatkowo, nagrody ufundowały firmy: Milwaukee (odzież robocza) a także Geyer & Hosaya, ATUT 
 
RENTAL i POLSAD. Oprócz pucharów dla operatorów na podium, statuetki dla najlepszych zawodników w konkurencji z koparko - ładowarką zagwarantowała firma BTH FAST. 
 
Koparko - ładowarka Volvo znalazła się na placu manewrowym dzięki firmie KILOUTOU, minikoparkę KUBOTA udostępniła firma POLSAD, a ładowarkę o sterowaniu burtowym 
 
BOBCAT - firma ATUT RENTAL.
 
W drugim dniu zawodów rywalizacja była naprawdę zacięta. O miejscu na podium decydowały sekundy, a emocje sięgały zenitu. Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem 
 
ze strony operatorów oraz kibiców. Wszystko to spowodowało, że zawody operatorów maszyn roboczych BIG BAU MASTERS były prawdziwym widowiskiem.
 
Mamy już zwycięzców V edycji. Oto mistrzowie w operowaniu maszynami roboczymi w konkurencjach: 
 
Koparko - ładowarka:
 
Zadanie operatorów polegało na wrzuceniu trzech piłek do kosza przy pomocy koparko ładowarki. Liczony był czas przejazdu. Od wyniku odejmowano po 20 sekund za każde 
 
trafienie i doliczano po 5 sekund za każdą nie trafioną piłkę i złamanie przepisów BHP.
 
1 Paweł Rogala: wynik 00,28,72 (3 trafienia, 0 pkt karnych; czas przejazdu 1,28,72)
2 Łukasz Polit: wynik 01,20,88 (1 trafienie, 2 pkt karne; czas przejazdu 1,30,88)
3 Mazurek Michał: wynik 01,32,38 (2 trafienia, 3 pkt karne; czas przejazdu 1,57,38)
 
Koparka:
 
Operatorzy musieli wbić trzy piłki do bramki przy pomocy ramienia minikoparki. Liczony był czas wykonania zadania, od którego odejmowano po 20 sekund za każde 
 
trafienie i dodawano po 5 sekund za każdą nie trafioną piłkę i złamanie przepisów BHP.
 
1 Krystian Moris: wynik -00,00,81 (3 trafienia, 0 pkt karnych; czas przejazdu 0,59,19)
2 Damian Dzięgielewski: wynik 00,01,56 (3 trafienia, 0 pkt karnych; czas przejazdu 1,01,56)
3 Włodzimierz Zabłocki: wynik 00,06,09 (3 trafienis, 0 pkt karnych; czas przejazdu 1,06,09)
 
Ładowarka:
 
Zadaniem operatorów ładowarki był jak najszybszy przejazd torem przeszkód. Dodatkowe sekundy do czasu przejazdu były dodawane za każde potrącenie słupka oraz złamanie 
 
przepisów BHP.
 
1 Krystian Moris: wynik 01,19,31 (0 pkt karnych, czas przejazdu 01,19,31)
2 Iwulski Krzysztof: wynik 01,38,56 (1 pkt karny, czas przejazdu 01,43,56)
3 Morawski Łukasz: wynik 01,39,00 (1 pkt karny, czas przejazdu 01,44,00) 
 
Wyniki V edycji BIG BAU MASTERS wliczają się do klasyfikacji generalnej.
 
Zarówno zwycięzcom, jak wszystkim pozostałym uczestnikom zawodów gorąco gratulujemy i zapraszamy na kolejne edycje BIG BAU MASTERS!

 

Efekty zmagań operatorów maszyn roboczych podczas dzisiejszych konkurencji już znamy. Niemniej dopiero jutro będzie wiadomo, kto otrzyma tytuł Mistrza V edycji zawodów.

 

W konkurencjach na trafienie piłką do kosza i do bramki przy pomocy koparko ładowarki i koparki wzięło udział po 11 uczestników. Tor przeszkód ładowarką o sterowaniu burtowym na czas pokonało tego dnia 4 zawodników. Konkurencja była zacięta, wyłonieni zostali zdobywcy Nagród Dnia:

Trafienie piłką do kosza, koparko - ładowarka: Michał Mazurek (czas: 2 minuty 09 sekund po uwzględnieniu premii i kar, 1 trafienie),

Trafienie piłką do bramki, koparka: Damian Dzięgielewski (czas: 1,56 sekundy po uwzględnieniu premii i kar, 3 trafienia),

Przejazd torem przeszkód z ładunkiem, ładowarka: Damian Wyszyński (czas: 1 minuta 59 sekund 53 setne, po uwzględnieniu kar).

 

Fundatorem nagród dnia (wiertarek Hitachi FDV16VB2, zestawów profesjonalnych narzędzi roboczych, rękawic i okularów) był sponsor generalny, firma Stalco, a także firma Milwaukee (profesjonalna odzież robocza). Maszyny były udostępnione przez firmy: Kilotou (koparko - ładowarka Volvo), Atut Rental (ładowarka o sterowaniu burtowym Bobcat) oraz Polsad (minikoparka marki Kubota).

 

A już jutro rozstrzygnięcie V edycji konkursu BIG BAU MASTERS, podczas którego poznamy zdobywcę tytułu Mistrza. Informacje o wynikach zawodów już jutro na e-robocze!

Tegoroczne targi budowlane Building Solutions to również okazja do spotkania z mistrzami w swoim fachu. Pisaliśmy już o Mariuszu Pudzianowskim, o operatorach walczących o tytuł zwycięzcy V edycji BIG BAU MASTERS, teraz czas na Roberta Burneikę

Eliminacje Mistrzostw Świata STRONGMAN to jedna z atrakcji tegorocznych targów budowlanych Building Solutions, które odbywać się będą w dniach 15-17 kwietnia w Centrum Targowym PTAK WARSAW EXPO w Nadarzynie. Gościem specjalnym imprezy będzie Mariusz Pudzianowski

Konkurs Operatorów Maszyn Budowlanych BIG BAU MASTERS i eliminacje Mistrzostw Świata STRONGMAN to główne atrakcje targów Building Solutions, które odbędą się w dniach 15-17 kwietnia w Ptak Warsaw Expo w Nadzarzynie

Targi budowlane to także okazja do zabawy dla całych rodzin!

© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL