Czyli produkty marki Lasco. warto zobaczyć gamę austriackiego producenta, który oferuje kilka ciekawych, a niekiedy nietypowych rozwiązań.

 

Firma Lasco zajmuje się produkcją urządzeń dla leśnictwa, rolnictwa i do gospodarowania terenami zielonymi.

 

Jednym z czołowych produktów są stożkowe łuparki do drewna - produkt nietypowy, a genialny w swojej prostocie. Łuparki te działają bez udaru, zamiast tego wkręcając się w drewno jak korkociąg i rozpychając je na boki. O wiele łagodniejszą kulturę pracy łączą produkty Lasco z solidną konstrukcją wykonaną między innymi ze stali HARDOX.

 

Ciekawym rozwiązaniem jest także możliwość montażu rozmaitych narzędzi na jednej "podstawie" w postaci napędu, różnych narzędzi roboczych. Na przykład szczotki do trawy i zarośli, którą można czyścić utwardzane powierzchnie z roślin lub miotłę. W ofercie znajdziemy też różnego rodzaju frezarki. Warto zobaczyć!

Do tegorocznej edycji Plebiscytu Fleet Awards Polska 2016 zgłoszono 125 samochodów. Rozstrzygnęło o wynikach aż 296 jurorów (w tym około 100 dziennikarzy branżowych), a także ponad 6200 zweryfikowanych uczestników głosowania w internecie.

 

Na wynik wpływ miały trzy czynniki: głosy w internetowej ankiecie, wartość rezydualna samochodu oraz głosy uczestników Wielkiego Testu Flotowego. Rozstrzygnięcie odbyło się w Twierdzy Modlin pod Nowym Dworem Mazowieckim, 20 kwietnia. Samochody wybierano w kilku kategoriach, odpowiadających istniejącym segmentom rynku.

 

W kategorii "Duży samochód dostawczy" zwyciężył Fiat Ducato. Zdeklasował tym samym konkurencję w postaci, między innymi, Renault Master, IVECO Daily, Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Mercedes Sprinter, Ford Transit czy Hyundai H350.

 

Plebiscyt Fleet Awards Polska cieszy się sporym uznaniem managerów, producentów i importerów samochodów. Jest puntkem odniesienia, a także wyznacznikiem prestiżu wśród najlepszych samochodów, produktów i usług flotowych w kraju. Wydarzenie jest cykliczne, powtarzane już od ponad 10 lat.

Platooning MAN Truck & Bus to system, który pozwala na poruszanie się dwóch lub więcej pojazdów w kolumnie, w bardzo bliskiej odległości od siebie. Wykorzystywane są znane już teraz układy wspomagania kierowcy i sterowania, a także system car - to - car.

 

Dzięki wykorzystaniu takiej technologii zwiększy się bezpieczeństwo na drogach, zmniejszy emisja CO2 do atmosfery, a także zoptymalizuje wykorzystanie infrastruktury drogowej.

 

Odstęp pomiędzy samochodami wynosił będzie 10 metrów lub około 0,5 sekundy jazdy. Zredukowana w ten sposób siła wiatru spowoduje zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10% (dla całej kolumny). Taki rezultat osiąga się przy prędkości ponad 80 km/h.

 

Projekt wykorzystuje tzw. "elektroniczny dyszel", którym połączone są pojazdy. Pojazd na czele kolumny dyktuje prędkość i kierunek. Informacje o zmianach w prędkości lub kierunku są przekazywane między samochodami dzięki sieci samochodowej WLAN (ITS-G5) o częstotliwości 5,9 GHz.

 

Dzięki systemowi Platooning poprawi się bezpieczeństwo na drodze. Jego działanie polega między innymi na możliwości tymczasowego rozdzielenia kolumny w przypadku, w którym "obcy" pojazd wjedzie między ciężarówki (na przykład by zjechać z autostrady). Kierowcy otrzymają wtedy odpowiednie ostrzeżenia, a po zniknięciu przeszkody kolumna znów się łączy.

 

Wprowadzenie takiego systemu jazdy w Europie będzie możliwe dopiero około roku 2020 - technicznie. Coś takiego wymaga jednak dostosowania również ram prawnych i wymaga współpracy państw członkowskich i zainteresowanych partnerów. Niemniej, wszystko znajduje się obecnie na etapie testów.

Firma Wielton rozpoczęła 18 kwietnia tego roku akcję społeczną "Profesjonalni Kierowcy". W ramach przedsięwzięcia, darmowo przeszkoleni zostaną młodzi kierowcy samochodów ciężarowych, dzięki czemu podniesione będą ich kwalifikacje, a także wsparta będzie polska branża transportowa. Szacuje się, że obecnie w kraju, rocznie potrzebnych jest 30 tysięcy nowych kierowców zawodowych.

 

Akcja działa dzięki wspólnej inicjatywie Volvo Trucks, Renault Trucks, Michelin i Wielton S.A.

 

Kierowcy posiadający już prawo jazdy C+E, ale nie posiadają praktyki w pracy mogą wziąć udział w wydarzeniu. Formularz zgłoszeniowy jest umieszczony na stronie profesjonalnikierowcy.pl. Pierwszy etap akcji składa się z czterech sesji szkoleniowych, od maja do września 2016 roku. Część pierwsza kursu to szkolenie teoretyczne z jazdy ekonomicznej, bezpiecznej i defensywnej, a także informacje o zasadach pracy w branży. Drugi etap to szkolenia z zasad pierwszej pomocy, oraz najważniejsze - jazdy samochodem ciężarowym z naczepą.

 

Informacje o osobach, które ukończyły kurs trafią do specjalnej bazy danych, do której dostęp zyskają duże firmy przewozowe.

 

Według aktualnych danych, branża transportowa potrzebuje rocznie około 30 tysięcy nowych kierowców. 40% kierowców spośród 700 tysięcy pracujących aktualnie za kierownicą ciężarówek ma powyżej 65 lat. Wnioski nasuwają się same, potrzebnych jest więcej dobrze wyszkolonych kierowców...

Elkon Polska jest liderem rozwiązań innowacyjnych w swojej branży. W tym roku na targach BAUMA wystawiono 3 wytwórnie betonu różnego typu - a w tym nowoczesny i zupełnie świeży w ofercie - ELKON MIX MASTER 30, czyli pierwsza betoniarnia instalowana dokładnie w miejscu zapotrzebowania. Poza tym hitem pokazano także mobilną ELKON MOBILE MASTER 135 JAGUAR i kompaktową, szybkoprzestawną ELKOMIX-35 QUICK MASTER.

 

ELKON MIX MASTER 30 jest wyposażona w mieszalnik talerzowy ELKON 750/500 l, a także dwa zasobniki na kruszywo o pojemności 5 m3 każdy. Każdy z elementów mieszanki jest ważony osobno, w specjalnych pojemnikach. Dodatkowe pojemniki mogą być instalowane opcjonalnie, dzięki czemu uzyskujemy mieszankę do 4 różnych kruszyw. Możliwa jest także obsługa betoniarni zdalnie, przy pomocy pilota. 

 

Elkon posiada już aż 41 lat doświadczenia w branży. Nic dziwnego, że po raz koleny produkty tej marki wywołały niemałe zainteresowanie na targach BAUMA, gdzie doceniono w szczególności innowacyjność rozwiązań.

Zagęszczarka dwubębnowa Swepac FBD 650 to nowość w ofercie marki Swepac. Jest to łatwa w obsłudze i zwrotna maszyna przeznaczona do zagęszczania gleby i asfaltu. 

 

Silnik jest łatwy do uruchomienia: w standardzie jest zapłon elektryczny lub mechaniczny. Napędza ją silnik diesla Hatz 1B40 (moc 10,2 KM) z zabudowanym systemem hydraulicznym i chłodnicą. Bębny są gładkie i nie posiadają ostrych krawędzi by nie pozostawiać smug na asfalcie lub glebie. W razie potrzeby można zdemontować zbiornik wody o pojemności 65 litrów. Specjalnie na potrzeby transportu zainstalowano uchwyt na szczycie maszyny.

 

Masa netto FBD to 718 kg. Szerokość robocza wynosi 650 mm, średnica bębna do 404 mm. Prędkość poruszania to 0 - 3,6 km/h. Natężenie dźwięku nie przekracza 108 dB, a wibracje przekazywane na ręce operatora to maksymalnie 5,0 m/s2.

Merlo to włoska marka specjalizująca się w produkcji maszyn - w szczególności ładowarek teleskopowych. Większość komponentów jest projektowana i tworzona w ramach spółki przemysłowej integrującej cały proces produkcyjny. Zielone pojazdy są dziś znane na całym świecie ze względu na zdolność do przewidywania potrzeb rynku. Istnieje już od 1964 roku, obecnie zatrudnia około 1200 pracowników. Powierzchnia produkcyjna głównego zakładu to aktualnie 220 000 metrów kwadratowych. Eksportuje się stamtąd ponad 90% produkcji, dzięki silnie rozwiniętej sieci dystrybucyjnej dysponującej siedmioma filiami oraz ponad 600 koncesjonariuszami.

 

Co konkretnie znajdziemy w ofercie firmy? Specjalnością są tu podnośniki teleskopowe z wieżyczką obrotową oraz podnośniki teleskopowe z przekładnią hydrostatyczną. Poza tym, w ofercie znajdziemy także podnośniki teleskopowe nieobrotowe, betoniarki samozaładowcze, uniwersalne nośniki gąsienicowe, a także samobieżne platformy MPR. 

 

Dla budownictwa przeznaczone są tu głównie ładowarki i betoniarki samozaładowcze. Te drugie dysponują łyżką do ładowania i cysterną o pojemności 900 litrów z możliwością obrotu. Modele są dwa: DBM 2500 EV oraz DBM 3500 EV. Zaprojektowano je z myślą o miejscach trudnodostępnych, a także produkcji betonu bezpośrednio na placu budowy. 

 

Pojazdy te posiadają zredukowaną masę, dzięki czemu są bardziej zwrotne i zużywają mniej paliwa. Beczka obraca się o 180 stopni. Poruszaniu się w terenie sprzyja napęd na cztery koła. 

Pojazdy Goupil to jeden z elementów oferty dystrybutora: firmy Zeppelin Polska. Są to niewielkie, lekkie, ciche i przyjazne dla środowiska maszyny napędzane silnikami elektrycznymi. Posiadają, jak na swoje niewielkie rozmiary, mnóstwo zastosowań. Model platformowy G3 może mieć zainstalowane aż 25 opcji osprzętu. Wykorzystuje się go m.in. do sprzątania ulic, logistyki, transportu, a także utrzymania zakładów przemysłowych czy terenów zielonych.

 

Specjaliści z Zeppelin Polska służą pomocą w doborze odpowiedniego standardu sprzętowego, gwarantują także kompletny serwis techniczny i konkurencyjne warunki cenowe. 

 

Popularny G3 ma dwa warianty wymiarów: krótki (długość 3,22 metra i szerokość 1,10 metra) oraz przedłużony (długość 3,72 metra i szerokość 1,1 metra). W pierwszym przypadku promień skrętu wynosi 3 metry, w drugim zaś - 4 metry. Moc silnika zmiennego AC to 5,4 KW. Pojazd ten posiada certyfikat drogowy dla ciężkich pojazdów czterokołowych, a możliwy udźwig to od 400 kg do 700 kg. Prędkość maksymalna to 40 km/h.

 

No i najważniejsze: zasięg. Zależnie od wymiarów baterii, na jednym ładowaniu przejedziemy od 60 km do 120 km. Niestety, wraz z większą baterią zmniejsza się ładowność pojazdu, co jest spowodowane jej rosnącą masą.

 

G3 posiada system szybkiego ładowania, centralny zamek i odporne na przebicia opony. 

Wszyscy z pewnością znają nazwy Komatsu i Sennebogen. Te marki połączyły siły na początku tego roku - dokładnie od 1 stycznia ta pierwsza została przedstawicielem tej drugiej w całej wschodniej Polsce: województwach pomorskim, warmińsko - mazurskim, podlaskim, mazowieckim, lubelskim, łódzkim, świętokrzyskim, podkarpackim i małopolskim. 

 

W ofercie znalazły się maszyny portowe, recyklingowe, przeładunkowe, związane z przemysłem drzewnym oraz ładowarki teleskopowe. Poza samymi maszynami, Komatsu oferuje również usługi serwisowe, doradztwo, paletę części zamiennych i wynajem produktów Sennebogen.

 

Przykłady? Wyróżnia się, między innymi, model 723 z 27 - tonowym dźwigiem. Jest to maszyna przeznaczona do pracy z drewnem, na dużych tartakach. Napędza ją silnik o mocy 160 KM, spełniający normy emisji spalin Tier 4. Projektanci tego modelu postawili na bezpieczeństwo: zainstalowano tu kilka prostych, ale przydatnych elementów. Jest więc drabinka ułatwiająca wchodzenie do kabiny, a także poręcz dookoła miejsca operatora. Kabina jest dodatkowo chroniona przez specjalną kratę zabezpieczającą przed przypadkowymi uderzeniami przenoszonego ładunku. Jako opcja dodatkowa wprowadzane są tafle pancernego szkła - dodatkowa ochrona - oraz osłony napędu.

 

Bardzo wiele zmieniło się w konstrukcji kabiny, obecnie zwanej przez producenta mianem "Maxcab". Widoczność ze środka jest bardzo dobra, szczególnie, że podniesiono ją w stosunku do całości konstrukcji o cały metr. Do tego, operator dysponuje użytecznym oświetleniem roboczym. 

 

Maszyna rozpędza się do 20 km/h i jest bardzo zwinna: jej szerokość to zaledwie 3 metry, a promień zachodzenia to tylko 2,52 metra. Można ją wykorzystywać na pochyłościach i w trudnym terenie, co czyni ją jeszcze bardziej uniwersalną. Bardzo duże koła i opony dodatkowo zwiększają stabilność i możliwości poruszania się w terenie.

Od zakończenia V edycji zawodów BIG BAU MASTERS minęło już trochę czasu... Przyszła kolej na wspomnienia. Poniżej film z wydarzenia, zmontowany przy użyciu niepublikowanych dotychczas materiałów - w tym nagrań prosto z kabin maszyn biorących udział w konkurencjach! Zapraszamy!

 

https://www.youtube.com/watch?v=yBf8_lpkbQs&feature=youtu.be

Groeneveld to firma zajmująca się kwestiami aktywnego bezpieczeństwa, automatycznej konserwacji oraz technologią informatyczną. Na rynku istnieje już od ponad ćwierć wieku, ale pakiet produktów i usług w zakresie technologii informacyjnej i komunikacyjnej dostępny jest dopiero od paru ostatnich lat.

 

Wśród głównych produktów firmy Groeneveld znajdziemy, między innymi, systemy aktywnej konserwacji, czyli mówiąc wprost: układy smarujące Oilmaster. Przeznaczony do silników spalinowych, moduł ma za zadanie ograniczyć koszta eksploatacji przez stałą konserwację narażonych powierzchni.

 

Firma oferuje gamę dziewięciu urządzeń, które można zamontować w pojazdach spalinowych. Jakie korzyści płyną bezpośrednio z montażu któregoś z nich? Instalacja jest prosta i szybka, podzespoły maszyny oraz smar wolniej się zużywają, zmniejszona jest liczba przestojów. Inwestycja zwraca się bardzo szybko ze względu na oszczędność w eksploatacji pojazdu.

 

BreakAlube to moduł przeznaczony do młotów wyburzeniowych, który co 60 sekund pracy urządzenia uruchamia zatomatyzowany cykl precyzyjnego smarowania. Ilość smaru podawana do młota podlega regulacji od 0,2 do 4 cc na cykl. Bez względu na temperaturę i lepkość substancji smarującej, działanie urządzenia jest zawsze takie samo dzięki precyzyjnemu pomiarowi ruchów mechanizmu pompującego.

 

Ciekawym urządzeniem jest również TriPlus, czyli system smarowania do kompleksowych pojazdów, w których różne elementy podlegają smarowaniu niezależnie od siebie i w różnym stopniu. Może być stosowany w systemach smarowania wymagających klasy konsystencji 2, bez skutków ubocznych. Urządzenie składa się z pompy hydraulicznej wraz z urządzeniem sterującym, progresywnych rozdzielaczy i przewodów zasilających - do rozdzielaczy i punktów smarowania. A przy okazji - system ten jest łatwy w użyciu i odporny na zanieczyszczenia.

Już od 1980 roku funkcjonuje na rynku, założona przez Frankyego Mulliez. Obecnie jest liderem wśród francuskich firm wynajmujących sprzęt roboczy i jedną z najlepszych w tej branży. W roku 2011 miała już ponad 300 placówek, w których dostępna jest gama 750 artykułów i 220 000 rodzajów sprzętu rozmaitych branż. Oto firma KILOUTOU.

 

W ofercie znajdziemy obecnie maszyny i urządzenia służące do organizacji budowy i pomiarów bezpieczeństwa, prac na wysokości, prac ziemnych, energetyki i klimatyzacji, prac wykończeniowych, ogólnobudowlanych, a także transportu i przeładunku. Klienci mogą zatem skorzystać z nieprzebranych zasobów drabin, podnośników, pomp, zagęszczaczy, maszyn roboczych i samochodów.

 

Już po krótkiej wizycie na stronie polskiego przedstawiciela firmy (http://www.kiloutou.pl/) widać, że z KILOUTOU można skompletować sprzęt do każdego zadania. Czy to wykończenia wnętrz, pomiary gruntu czy prace na terenach zielonych - w ofercie francuskiej firmy znaleźć można praktycznie wszystko.

Już niedługo, bo za niecały miesiąc - 3 czerwca firma Serafin otworzy drzwi dla zwiedzających. Przy ulicy Widokowej 1 w Przybysławicach będzie można zobaczyć pokaz pracy maszyn komunalnych, budowlanych i ogrododowych. Na tę okazję organizator przygotował serię atrakcji oraz specjalne rabaty.

 

Wszyscy goście będą mogli zobaczyć maszyny marek: AVANT, LEGUAN, DIGGA, R2, GRILLO, DYNASET, HUNKLINGER, EVOBRUK i Muthing, na placu zaroi się zatem od miniładowarek, podnośników, wiertnic, glebogryzarek, kosiarek, karczownic, chwytaków, ciągników oraz wielu, wielu innych urządzeń.

 

Po pokazach, firma Serafin zaprasza na poczęstunek! Pamiętajcie, 3 czerwca, od godziny 10:00 przy ulicy Widokowej 1 w Przybysławicach. Więcej informacji na stronie organizatora: http://serafin-maszyny.com/aktualnosci/dzien-otwarty-w-firmie-serafin-3-06-2016/

DHB to skrót od Demolition Hydraulic Breakers (ang. Hydrauliczne Młoty Rozbiórkowe). Pod takim znakiem produkowane są proste, solidne i mocne narzędzia przeznaczone do prac wyburzeniowych. Najważniejsze elementy konstrukcji są wykonane ze szczególną dbałością o trwałość - jak na przykład tłok, który jest najważniejszą częścią młota. Podzespoły urządzeń DHB są produkowane przez zaawansowane maszyny sterowane komputerowo, a także poddawane obróbce cieplnej.

 

11 modeli młotów wyburzeniowych znajdziemy na stronie autoryzowanego dystrybutora DHB w Polsce. Od niewielkiego i poręcznego DHB 10S aż po potężny DHB 400S - każdy znajdzie odpowiednie narzędzie dla swoich potrzeb.

 

Młoty DHB można zamontować praktycznie na każdym rodzaju sprzętu roboczego. W doborze odpowiedniego gabarytu pomoże dostawca tych urządzeń.

 

Obieg hydrauliczny w produktach DHB został uproszczony, dzięki czemu urządzenia te wymagają mniejszego przepływu oleju, posiadają wysoką sprawność i skuteczność. Są to jednocześnie najlżejsze z młotów w tej klasie.

 

Dystrybutor oferuje także serwis i części zamienne: groty, tuleje prowadzące, uszczelki, kliny zabezpieczające, zaślepki i węże hydrauliczne. Więcej informacji na stronie http://dhbpolska.com/

Firma AVANT Tecno Oy produkuje ładowarki o masie nie większej niż 2 tony od ponad 20 lat. Obecnie jest jednym z największych dostawców takiego sprzętu na świecie. Siedziba główna znajduje się w Finlandii, miejscowości Tampere, a biura handlowe w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Polsce.

 

Dziś na świecie funkcjonuje kilkadziesiąt tysięcy maszyn AVANT - sieć handlowa funkcjonuje nie tylko w Europie, ale również w Australii i Stanach Zjednoczonych. U nas pojawiły się w 2002 roku.

 

AVANT kładzie nacisk na jakość. Najnowsze metody produkcji i sposoby organizacji pracy są przed sprzedażą sprawdzane w trakcie szeregu testów. Głównym czynnikiem napędzającym firmę jest dział badawczo - doświadczalny położony w Ylojarvi. To tam analizuje się zapotrzebowania klientów i opracowuje coraz nowsze konstrukcje.

 

Ładowarki o charakterystycznym wyglądzie są obecnie dostępne w standardach 7 serii: 200, 300, 400, 500, 600, 700 wraz z nowością - 760, i R. Każda posiada swoją specyfikę i gamę zastosowań, a jak można się domyślać, wraz z numerem wzrasta również rozmiar i możliwości.

 

Nowinką jest ładowarka AVANT 760 z nowoczesnym silnikiem diesla Kohler KDI posiadającym większą wydajność i moc 57 KM. Dzięki zastosowaniu nowego motoru maszyna ma moment obrotowy 225 Nm, czyli 40% więcej niż inne modele tej serii. Maszyna jest też przyjazna dla środowiska - spełnia wymogi Tier 4, zużywa zatem mniej paliwa i emituje mniej spalin. Masa własna to 2100 kg.

 

W ofercie AVANT znajdziemy bardzo szeroką gamę narzędzi przeznaczonych dla ładowarek: od łyżek do rozmaitych materiałów, przez widły do palet żurawie teleskopowe i przyczepy aż po spychacze, szczotki, kosiarki, myjki, a nawet minikoparki.

 

Dystrybutorem marki AVANT w Polsce jest firma Serafin, zajmująca się szeroko pojętą branżą maszyn roboczych o szerokim zastosowaniu. Wystarczy powiedzieć, że współpracuje z takimi klientami jak Grupa Żywiec SA, Chemirol, Top Farms, Kombinat Rolny Kietrz czy Biograin GmbH. Ładowarkę AVANT kupił tu między innymi Adam Małysz - wybrał model 750 DLX o maksymalnym wyposażeniu.

 

Więcej inormacji na temat ładowarek AVANT znajdziecie na stronie Serafin Maszyny: http://serafin-maszyny.com/avant/

Firma Milwaukee wprowadziła technologię ONE-KEY, która integruje elektronikę narzędzi z programem opartym na "chmurze". Ma ona zapewnić nowy poziom kontroli oraz dostępu do informacji. Dzięki temu użytkownicy będą mogli zrewolucjonizować swój tyl pracy, a także rozwiązać problemy z którymi przedtem nie sposób było walczyć.

 

Pierwsza faza wprowadzenia systemu ONE-KEY posiada trzy korzyści dla użytkowników: kontrolę narzędzi, zarządzanie inwentarzem oraz raporty o narzędziach.

 

Jak mówił Oliver Lerch, wiceprezes do spraw zarządzania produktami Milwaukee, “Możliwości, które ONE-KEY uruchamia w miejscu pracy są nieograniczone, a korzyści te nie są rezultatem końcowym, a dopiero początkiem! Możliwości programu będą się stale zwiększać i ewoluować – po raz pierwszy będziemy w stanie wyposażać nasz produkt w coraz to nowe funkcje już po jego zakupie.”

 

Kolejne elementy świeżej technologii będą udostępniane stopniowo, w miarę jak producent będzie je opracowywał. Kluczowa część, czyli Kontrola Narzędzi już jest dostępna, wraz z wprowadzeniem nowych wiertarko - wkrętarek M18 FUEL. Aplikacja zainstalowana w narzędziu pozwala na szybką zmianę i ustawienie profilu użytkownika. Każdy pracujący na tego rodzaju narzędziu będzie mógł jednym przyciskiem ustawić swój osobisty profil (parametry prędkości, momentu obrotowego, etc.).

 

Następnym elementem będzie Zarządzanie Inwentarzem, dzięki któremu firmy łatwiej będą mogły kontrolować stan narzędzi i planować inwestycje.

 

ONE-KEY można już pobierać ze strony www.milwaukeetool.eu/ONE-KEY.

NEO TOOLS to firma zajmująca się dostarczaniem wszelkiej maści narzędzi i środków ochrony osobistej dla profesjonalistów. W asortymencie znajdziemy zarówno narzędzia budowlane, jak hydrauliczne, elektryczne, motoryzacyjne, ogrodowe, pneumatyczne, pomiarowe, czy wreszcie wkrętaki.

 

Wśród ubrań roboczych NEO TOOLS pojawił się niedawno nowy zestaw ubrań roboczych przeznaczonych dla osób pracujących przy robotach wykończeniowych. Jako produkt z linii NEO BHP, zestaw ten posiada znak jakości QULITY APPROVAL, który jest potwierdzeniem trwałości sprawdzonej podczas wieloetapowej kontroli.

 

W zestawie są spodnie robocze na szelkach, bluza robocza i spodnie robocze. Wszystkie elementy posiadają wzmocnione kieszenie, miejsca na wkładki ochronne i uchwyty na narzędzia.

Zdobywcą tytułu "Diesel of the Year 2016" (Diesel Roku 2016) została jednostka napędowa MAN D3876 przeznaczona do pojazdów ciężarowych i maszyn budowlanych. Prestiżowe odznaczenie przyznano na targach BAUMA. Co roku, od jedenastu lat przyznaje je branżowe czasopismo DIESEL.

 

Zdaniem jury, silnik ten jest innowacyjny i posiada kompleksową koncepcję. Zastosowano wyjątkowo wytrzymałe materiały. Konstruktorzy bazowali na koncepcji znanej z silników tej samej marki: D20/D26, jednocześnie tworząc coś zupełnie nowego. Dzięki temu, korzystając z doświadczeń zdobytych na sprawdzonych już silnikach zbudowano motor o doskonałych właściwościach. 

 

Jest tu kilka ciekawych innowacji: chłodzenie top-down, zawory wypukłe, stalowe tłoki, pierścienie ogniowe i systemy wtrysku Common-Rail o ciśnieniu 2500 bar. Silnik jest dzięki nim efektywny i niezawodny. Dostępny jest w wersjach o mocy 565 KM, 612 KM oraz 660 KM. Wszystkie bez problemu speniają normy spalania Tier 4 oraz europejskie Stage V.

644K Hybrid to kołowa ładowarka spod marki John Deere. Jest wyposażona w napęd Interim Tier 4 (certyfikowany ze względu na niską emisję spalin) o mocy 229 KM. Masa całkowita 644K to 18,3 do 19,1 tony.

 

Założenie inżynierów JD przy projektowaniu nowej maszyny było proste - utrzymać wszystkie najlepsze cechy modelu bazowego i jednocześnie obniżyć zużycie paliwa. Udało się - tak przynajmniej wykazują pierwsze testy. 644K Hybrid spala o 25% mniej. 

 

Konwersja energii mechanicznej na elektryczną odbywa się dzięki wydajnym generatorom bezszczotkowym. Podczas pracy silnik pracuje na stałych obrotach. 

Pierwszy przejazd konwoju autonomicznych ciężarówek po Europie już zakończony. Eksperyment jest wstępem do szeroko zakrojonych badań mających zrewolucjonizować transport autostradami.

 

Producentami pojazdów były firmy DAF, Daimler, IVECO, MAN, Scania i Volvo. Trasy, które pokonały biegły m.in. ze Szwecji, Belgii i Niemiec, aż do Rotterdamu w Holandii.

 

Podczas przejazdów, nad komputerem czuwał człowiek siedzący na miejscu kierowcy. Pierwsza ciężarówka w każdym konwoju dyktowała tempo, wszystkie jednostki były ze sobą zdalnie połączone przy pomocy Wi-Fi. Dystans między pojazdami był niewielki - niekiedy nawet jedynie 10 metrów - co pozwoliło na skuteczną redukcję zużycia paliwa nawet o 15%.

 

Wszystkie konwoje dotarły do celu bez najmniejszych problemów. Taki transport ma być tańszy, czystszy i bardziej wydajny. Pojazdy sterowane automatycznie mają też przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, na których za większość wypadków odpowiedzialny jest czynnik ludzki.

© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL