Urządzenie ma ponad 1,5 metra szerokości i metr długości. Może być używane z maszynami 3650 od rocznika 2015. Działające dwustronnie narzędzie pozwoli operatorowi na szybkie i łatwe przygotowanie powierzchni na przykład przy pracach związanych z utrzymaniem zieleni. Konstrukcja bez problemu radzi sobie z twardą glebą i poziomowaniem wyniesień.

 

Wśród zastosowań narzędzia jest niszczenie twardych grud gleby, napowietrzanie, usuwanie kamieni oraz zdzieranie darni przed sadzeniem. Jako wyposażenie opcjonalne mamy ekran pomgający w rozbijaniu gleby, napowietrzaniu oraz oczyszczaniu. Dodatkowo dostępny jest ruchomy skaryfikator, który w razie potrzeby można unieść, kiedy jego użycie nie jest konieczne.

 

Przyłączenie i odłączenie równiarki jest proste dzięki systemowi Multi-Attachment X-Change.

 

Zgodnie z planem, już w 2018 roku pierwsze modele wyjadą z fabryki powstającej niedaleko Szanghaju. Z początku produkowane będą kompaktowe koparki na rynek lokalny, później rozpocznie się produkcja pozostałych modeli.

 

Placówka Wacker Neuson ma być zlokalizowana w mieście Pinghu, około 30 km od Szanghaju. Firma umacnia w ten sposób swoją pozycję na rynku azjatyckim.

 

Cem Peksaglam, dyrektor generalny Wacker Neuson SE, mówił: "Ostatecznie zdecydowaliśmy się na Pinghu w prowincji Zhejiang - najlepiej spełnia wymagania, a wsparcie władz w tym regionie jest niezwykle pomocne. Budując fabrykę kontynuujemy strategię internacjonalizacji. Przedsięwzięcie ma miejsce w strefie największego rynku maszyn budowlanych na świecie, podkreślamy w ten sposób nasze zobowiązanie wobec chińskich klientów i partnerów handlowych."

 

Przestrzeń produkcyjna razem z placówkami badawczymi, zarządzaniem jakością i centrum szkoleniowym będzie zlokalizowana na blisko 135 000 metrach kwadratowych powierzchni z około 30 000 metrów kwadratowych budynków.

 

Volvo stworzyło koncepcję samochodu do transportu długodystansowego, który zużywa o 30% mniej paliwa w stosunku do dziś używanych pojazdów tej klasy. Jak? Wszystko lezy w aerodynamice i masie własnej...

 

Claes Nilsson, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks mówił: "Nieustannie kontynuujemy prace nad coraz bardziej energooszczędnymi pojazdami. To niezwykle ważny aspekt, zarówno w kontekście ochrony środowiska naturalnego, jak i redukcji kosztów po stronie naszych klientów. Jesteśmy dumni, że przodujemy w tym rozwoju. Nasz nowy koncepcyjny samochód ciężarowy pokazuje, jak bardzo ważny jest ciągły postęp techniczny."

 

Sprawność aerodynamiczną zwiększono w przypadku koncepcji o 40% - mowa o ciągniku i przyczepie. Zastosowano także opony o obniżonym oporze toczenia, a naczepa jest wukrotnie lżejsza od standardowej. W testowanym zestawie (Szwecja, 2015) zastosowano także nowoczesny układ napędowy.

 

Pojazd, o którym mowa nie jest i nie będzie dostępny w sprzedaży, niemniej wiele rozwiązań zastosowanych w projekcie przeniesionych zostanie do nowych modeli ciężarówek.

 

Zwrotna, szybka i uniwersalna. Jedna z najnowszych odsłon klasycznego, najczęściej kupowanego modelu koparki na świecie. Łatwa w sterowaniu, o niewielkich rozmiarach i bardzo ergonomiczna. Mowa oczywiście o JCB 3CX, czyli koparko-ładowarce, którą zawodnicy BIG BAU MASTERS poprowadzą już we wrześniu, w Komornikach koło Poznania!

 

Po więcej informacji na temat konkursu i zapisów powinniście zajrzeć do tej notki. I pamiętajcie - czasu jest coraz mniej, zawody odbędą się już 10 września...

 

Na blogu RMChciuk.pl pojawił się ciekawy artykuł dotyczący spalania w maszynach budowlanych. Warto poczytać, na czym polegają testy zużycia paliwa niektórych maszyn i jakim błędem są obarczone...

 

"Producenci unikają podawania szacunków zużycia paliwa przez ich maszyny. Mogą sobie na to pozwolić, bo w odróżnieniu od samochodów nie ma (2016 rok) międzynarodowych norm określania przeciętnego zużycia paliwa przez maszyny budowlane. To jest wygodne dla wszystkich producentów. Bez żadnych konsekwencji mogą się chwalić w materiałach marketingowych, że nowy model jest jeszcze oszczędniejszy, niż poprzedni.

Koszty zużycia paliwa są największym składnikiem kosztów maszyny. Często decydują o powodzeniu kontraktu budowlanego. Skalkulowane zbyt wysoko uniemożliwią zdobycie zlecenia. Dlatego każdy przedsiębiorca używający maszyn musi traktować priorytetowo wiedzę o przewidywaniu i kontroli zużycia paliwa.

Niektórzy producenci informują, w bardzo ograniczonym zakresie, o zużyciu paliwa przez ich maszyny. Taki przykład opisałem w artykule "Ile pali Volvo". Również Caterpillar i Hitachi poszli tym śladem. Jednak ich gwarancje dotyczą tylko obszaru USA i Kanady i zależą od nastawienia lokalnych dealerów.

Ciekawym przypadkiem jest Liebherr. W specyfikacji swoich ładowarek L 550 – L 580 (dokument „LBH/PM 11214023-3-03.14_enGB”) firma podaje zużycie paliwa tych maszyn uzyskane w trakcie testu, który jest dość szczegółowo opisany. Niestety, w specyfikacji nowszych maszyn „L 550 XPower – L 580 XPower” już nie ma wzmianki o takim teście. Dlatego opiszę go dla tych, którzy nie mają czasu szukać w internecie..."

 

Ciąg dalszy artykułu znajdziecie na blogu pod adresem http://rmchciuk.pl/blog/2016/07/14/ktora-maszyna-zuzyje-mniej-paliwa/

 

Dwadzieścia lat temu firma SOTEC zakupiła maszynę Liebherr na potrzeby prac w kamieniołomie. Był to model R 964, koparka gąsienicowa. Teraz, kiedy maszyna ma za sobą 9 000 przepracowanych godzin i przyszedł czas na zmianę.

 

Wysłużoną koparkę zastąpi model R 960 SME z ekologicznym silnikiem spełniającym normy emisji spalin Tier 4i, o mocy 340 KM. Maszyna waży 60 ton i jest specjalnie dostosowana do pracy w kamieniołomach.

 

Skrót SME rozwija się jako Super Mass Excavation, czyli koparka przeznaczona do naprawdę ciężkich zadań. Nowy model ma wzmocnione podwozie i doskonale wyważoną konstrukcję. Żuraw zaprojektowano z myślą o wyjątkowych przeciążeniach.

 

 

 

E57W to nowy członek rodziny Bobcat. Wyposażono ją w silnik wysokoprężny D24 oferujący niską emisję spalin bez potrzeby użycia filtru cząstek stałych.

 

Kopaka ma masę niespełna 6 ton. Maksymalna głębokość kopania to 3,495 m z możliwością przedłużenia ramienia do 3,795 m.

 

Na wyposażeniu standardowym jest również klimatyzacja, system ostrzegania o przeciążeniu, drugorzędny układ hydrauliczny, zawory bezpieczeństwa oraz cylindry ramienia i spychacza - wszystko by zapobiec ewentualnej perforacji przewodów hydraulicznych.

 

Projektanci zapewnili prosty dostęp serwisowy przez parę łatwodostępnych punktów serwisowych.

 

Ciekawym rozwiązaniem jest łyżka do koparki wyposażona w "kciuk" do przytrzymywania większych, kłopotliwych elementów jak na przykładkamienie.

 

Zagęszczarka składowisk CAT 816 to model w swojej klasie kultowy, znany od roku 1972. Oto najnowsza odsłona udoskonalonej maszyny, czyli 816K.

 

Maszyna o ciężkiej, solidnej budowie posiada nowoczesny motor Cat C7.1 ACERT i daje się prowadzić przy pomocy jednej manetki. Zaopatrzono ją także w nowoczesne systemy kontroli zagęszczenia Cat COMPACT. Dodatkowo w pracy pomaga aktywne mapowanie 3D.

 

Podstawą 816 K jest ciężka, tworzona maszynowo rama pudełkowa odporna na wsztrząsy i wykręcanie. Podwozie jest zabezpieczone przez szkodliwymi substancjami i uderzeniami.

 

Wspomniany już wcześniej silnik to ekonomiczna i wydajna konstrukcja. Spełnia normy emisji spalin Tier 4 Final. Wtrysk nowej generacji podaje do komory spalania precyzyjnie dobrane dawki paliwa, zapewniając w ten sposób niezwykle efektywne spalanie. System automatycznego wyłączenia silnika zapobiega niepotrzebnym przestojom na biegu jałowym.

 

Środowisko pracy operatora jest klimatyzowane, a powietrze przed dotarciem do kabiny podlega filtracji. Cała obsługa maszyny sprowadza się do poruszania jedną manetką odpowiadającą zarówno za biegi, jak obierany kierunek jazdy.

 

Punkty dostępowe ważne podczas serwisów są pogrupowane i udostępnione w łatwy sposób za rozsuwanymi klapami. Podczas czynności serwisowych mechanik stoi na antypoślizgowej platformie.

 

Maszyna jest oczywiście częścią sieci CAT Connect, czyli systemu zarządzania danymi.

 

Sformułowanie "idź zamiatać plażę" nabiera nowego znaczenia. Bobcat prezentuje maszynę, której przeznaczeniem jest właśnie czyszczenie zapiaszczonych terenów. Wśród zastosowań producent wymienia oczyszczanie plaż, farm, piaskownic czy boisk sportowych.

 

Urządzenie ma wymienną siatkę o różnej szerokości oka, hyrauliczne opróżnianie kosza oraz kontrolę głębokości czyszczenia, możliwość pełnej kontroli narzędzia z kabiny operatora, zabezpieczenie hydrauliczne przez przeciążeniami, automatyczne smarowanie najważniejszych łączeń ruchomych i brak potrzeby wykonywania regularnych czynności serwisowych.

 

Szerokość robocza urządzenia to 1,9 metra, a maksymalna głębokość to 20 cm. Zgodnie z informacjami producenta można oczyścić około 15 000 metrów kwadratowych w godzinę...

 

Liebherr oddał w ręce klienta swoją 90-cio tysięczną betoniarkę. Maszyna trafiła do firmy Transbeton z Laupheim w Niemczech - był to model HTM 1004 ZA.

 

Firma należąca do Reinholda Brehma jest lojalnym klientem marki już od 50 lat. Dlatego właśnie dla właściciela kupno "okrągłego" egemplarza było bardzo ważne. Obecnie Transbeton dysponuje już flotą około 20 betoniarek i paru stacji mieszania betonu - wszystko spod dachu Liebherr.

 

Pan Brehm tak mówił o swoim najnowszym nabytku: "Zawsze mam dwie takie maszyny w swojej flocie. To zwiększa nasze możliwości transportowe dla większych stacji betoniarskich. Jeśli ładunek nie jest aż tak ciężki, używamy innych ciągników do transportu żwiru lub cementu. To powoduje, że firma jest o wiele bardziej elastyczna."

 

Targi EKO LAS to znane i bardzo popularne w branży leśnej wydarzenie. Zwiedzających przyciągają nie tylko fachowe prelekcje, ale również okazja do zapoznania się z bliska z najnowszymi technologiami i modelami maszyn.

 

Tym razem targi zorganizowane będą w dniach 1 - 3 września. "Mając na uwadze rozwój gospodarki leśnej, w tym obszary związane z pozyskiwaniem drewna w Polsce Wschodniej, po raz pierwszy w tym roku areną pokazów maszyn w czasie pracy dla branży leśnej stanie się Janów Lubelski. Przed zwiedzającymi otworzy się okazja zapoznania artykułów i usług dopiero wchodzących do sprzedaży." – mówił dyrektor projektu, Jakub Patelka.

 

Poza typowymi pokazami i wykładami odbędzie się szereg innych atrakcji, jak na przykład zawody operatorów forwarderów czy Strefa Doświadczalna Młodego Leśnika. Bardzo ciekawy panel dyskusyjny poprowadzi GAZETA LEŚNA - tematem będzie "Rynek usług leśnych - dziś i za 20 lat." Redaktor naczelny miesięcznika mówił: "Branża leśna stoi przed wieloma wyzwaniami: potrzebą mechanizacji, koniecznością zwiększenia stawek za usługi. Dlatego istnieje potrzeba stworzenia forum dyskusyjnego w szerokim gronie, zarówno przedstawicieli Lasów Państwowych, jak i firm leśnych i dystrybutorów maszyn."

 

A wśród wystawców znajdziemy firmy takie jak Arcon Polska, Agromet, Hempol, Hifi Filter, Husqvarna, Hylmet, LKT, Makita, OTL Jarocin, Pewag, Rottne Polska Kopa-Kamiński, Silvapolc S.A., S.C. Irum SA, Takma, Tenkomet, Twoforest, Wimar. Zapowiedziano wiele pokazów pracy maszyn na żywo oraz kilkadziesiąt całkowitych nowości na rynku techniki leśnej.

 

Warto zajrzeć do Janowa Lubelskiego choćby na chwilę! 

 

Jesienią tego roku na rynek trafi zmodernizowana odzież ogrzewana marki Milwaukee, przeznaczona dla pracowników terenowych.

 

Zwiększono trwałość i uniwersalność ubrań. Są one wykonane z trwałego poliestru ToughShell Stretch Poliester - są wytrzymalsze i lepiej chronią przed warunkami pogodowymi niż zwyczajny Soft Shell.

 

Poprawiono także dopasowanie do ciała - zmienione są dopasowane mankiety i ściągacze w pasie, a także przedłużone plecy i kieszeń akumulatorowa. Kurtki gwarantują nawet do 8 godzin ciepła rozdzielonego równomiernie na całym korpusie.

 

Poza aspektami technicznymi, poprawiono kroje i stylistykę ubrań. Dodano też nową linię kurtek z kapturem dostosowanym do noszenia pod kaskiem.

 

Warto zapoznać się z nową ofertą jeszcze przed nadejściem jesiennej pogody i przygotować się na wszelkie okoliczności...

 

Nowa konstrukcja gwarantująca większą produktywność i dłuższy czas użyteczności - oto najświeższe łyżki do ładowarek Volvo. Znana marka wprowadziła na rynek trzy modele przeznaczone do ładowarek L110 - L350. Wśród nowinek znajdziemy łyżkę do piasku, łyżkę przeładunkową zwykłą oraz przeładunkową.

 

Narzędzia zaprojektowano w taki sposób, by zmaksymalizować wydajność pracy maszyn, a więc generować oszczędności czasu i pieniędzy.

 

W stosunku do poprzednich modeli zmienił się głównie kształt łyżek. Zmieniono również wyważenie na linii dno - tył i dodano otwory z pogłębieniem stożkowym. Efekty to nawet do 20% mniej zużytego paliwa.

 

Co więcej, specjalna budowa łyżek chroni konstrukcję maszyny przed przeciążeniami. Budowa burt bocznych łyżki zapobiega utracie materiału poczas przejazdu. W miejscach najbardziej narażonych na przeciążenia zastosowano wzmocnioną stal.

 

Hitachi Construction Machinery przekazało koparkę ZX18-3 szkole Bouwschool Breda w Holandii. Miało to miejsce pod koniec maja tego roku, i od tego momentu maszyna jest używana jako pomoc naukowa do zajęć praktycznych.

 

Szkoła specjalizuje się w uczeniu produkcji, inżynierii i naprawy, oferuje zawodowe szkolenia dla studentów w wieku od 16 do 25 lat. Jest położona niedaleko fabryki Hitachi, gdzie produkowanych jest około 20 minikoparek dziennie.

 

Specjalista produkcji Hitachi, Joep van den Maagdenberg mówił o przekazanej maszynie: "ZX18-3 będzie idealna na potrzeby szkoły Bouwschool Breda. Uczniowie nie tylko będą mieli dostęp do najnowszego sprzętu - ta koparka to przyjazny operatorowi model, który łatwo będzie im polubić. Jest ważne, by dzieci uczyły się zasad BHP, a dzięki odwzorowaniu placu budowy z naszą koparką będą mogły to robić w warunkach zbliżonych do prawdziwych."

 

Z początku ZX18-3 była prototypem używanym do kontrolowania ustawień linii produkcyjnej, ale okazała się bardzo użyteczna. Pracownicy fabryki cieszą się, że udało się znaleźć dla niej nowe zastosowanie.

 

Silnik to serce każdej maszyny. A jak wiadomo, o serce trzeba dbać, by organizm funkcjonował prawidłowo. Dlatego właśnie warto wiedziec o istnieniu firmy BTH Fast.

 

BTH Fast to autoryzowany serwis marki DEUTZ AG: można tu kupić nowe i odrestaurowane silniki oraz części zamienne znanego producenta, a także dokonać przeglądu w ramach serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego.

 

Poza marką DEUTZ, BTH Fast zajmuje się również silnikami i motopompami SUBARU ROBIN, silnikami morskimi MITSUBISHI, myjkami wysokociśnieniowymi FALCH, systemami sterowania ComAp, GAC i EHB, a także prądnicami MeccAlte.

 

Warto zauważyć, jak proste jest zgłoszenie silnika do naprawy w BTH Fast - wystarczy wypełnić formularz elektroniczny dostępny na stronie firmy.

 

Już znamy modele maszyn, na jakich zawodnicy będą wykonywali zadania w najbliższej edycji BIG BAU MASTERS! Na pierwszy ogień - ładowarka.

 

A będzie to niemal pięciotonowa ładowarka kompaktowa marki Volvo, model L25F - nowoczesna maszyna o doskonałej widoczności z miejsca operatora oraz wysięgniku z kinematyką równoległą. Maksymalna prędkość to 20 km/h, a sterowanie odbywa się przy pomocy centralnego przegubu. Szerokość łyżki to niewiele ponad 4 metry, a całkowita długość maszyny - odrobinę ponad 5 metrów.

 

Na chwilę obecną nie wiemy, jakie konkurencje stworzy dla zawodników jury. Nie wiemy też, z jakim narzędziem roboczym wystąpi L25F...

 

Pamiętajcie, że chętni do udziału w konkursie uzyskają wszelkie potrzebne informacje w tej notce.

 

Do zawodów już tylko 2 miesiące! Czas zacząć ćwiczyć!

 

logo big bau masters

 

JCB Broadcrown zakończył niedawno ważny projekt instalacji zasilania awaryjnego dla nowopowstałego szpitala Św. Bartłomieja w Londynie.

 

Generatory awaryjne dostarczą w razie potrzeby 4 500 kVA energii - jest ich sześć. Ustawiono je w podziemiach budynku, w ramach trwającego już 10 lat projektu budowy dwóch nowych londyńskich szpitali. Nowoczesne przybytki mają reprezentować zupełnie nowy poziom funkcjonalności i samowystarczalności energetycznej.

 

Sześć jednostek dostarczonych przez JCB jest zsynchronizowanych i pracuje w oparciu o silniki marki Cummins.

 

W Szwecji otwarto pierwszą elektryczną autostradę, której zadaniem jest reukcja emisji spalin z ciężarówek o 80 - 90%.

 

Jej działanie polega na zapewnieniu hybrydowym silnikom stałego dopływu prądu z linii wysokiego napięcia biegnących nad szosą. Przekazana energia jest zamieniana na siłę napędową przez silniki elektryczne. Po zjeździe z autostrady samochody przełączają się na silnik spalinowy.

 

Obecnie droga ma długość niecałych 2 km. Planowana jest kolejna tego rodzaju inwestycja, tym razem w Kaliforni.

 

Przedsięwzięcie jest w znacznej mierze prowadzone przez firmę Siemens oraz Scania Trucks.

 

Geyer&Hosaja to jeden z największych w Polsce producentów wyrobów gumowych. Obecnie w firmie zatrudnianych jest ponad 700 osób, w 4 zakładach produkcyjnych. Doświadczenie firmy sięga dalej niż 25 lat wstecz.

 

W ofercie znajdziemy produkty gumowe od dywaników samochodowych, przez regenerat gumowy, granulaty EDPM, materiały do bieżnikowania, opony, aż po produkty dla kolejnictwa czy służące bezpieczeństwu na drogach, jak na przykład podstawy pod znaki drogowe, wysepki, krawężniki, separatory ruchu czy gumowe lemiesze do pługów śnieżnych.

 

Wysoką jakość wyrobów Geyer&Hosaja gwarantuje szereg certyfikatów ISO oraz homomlogacji. Produkty objęte są także gwarancjami dostosowanymi do kategorii użytkowej.

 

Firma TOKFREZ z Łapanowa (woj. Małopolskie) jest producentem narzędzi roboczych do koparek wielu znanych marek, takich jak Volvo, Zeppelin, Komatsu, JCB, CAT czy CASE. W ofercie znajdują się łyżki skarpowe, do kopania, do koparko-ładowarek oraz wiele innych, wyspecjalizowanych narzędzi.

 

Jednym z najnowszych produktów firmy jest układacz do podkładów kolejowych, do zastosowania przy modernizacji torowisk. Narzędzie pozwala na zredukowanie liczby pracowników potrzebnych do pracy, a więc jednocześnie redukcję kosztów. Można przy jego pomocy układać podkłady z dowolnych materiałów.

 

Poza produkcją akcesoriów i elementów maszyn (łyżki, ramiona, szybkozłącza, a nawet narzędzia specjalistyczne dla leśnictwa), TOKFREZ oferuje gamę usług - naprawę i regenerację siłowników jednostopniowych, nurnikowych i teleskopowych, a także mobilny serwis maszyn (usługi gwarancyjne).

© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL