Jeśli ktoś uważa, że wyburzanie budynków to łatwe i proste zadanie, ten grubo się myli. Każdy operator, który wyburzał, doskonale wie, że ten proces to prawdziwa sztuka i to bardzo trudna.

Wszystko zaczyna się od projektanta wyburzeń, od którego wymaga się znajomości realiów praktycznego budowania oraz eksploatacji obiektów, a także, aby znał od podszewki praktykę wykonywania robót budowlanych i faktyczne technologie stosowane w różnym czasie. Projekt wyburzenia obiektu jest wymagany Prawem budowlanym.

Kiedy zaczyna się prawdziwa sztuka wyburzania? Po pierwsze, gdy nie można uszkodzić obiektów sąsiadujących. Po drugie, gdy obiekt przeznaczony do wyburzenia znajduje się przy ruchliwej ulicy. Po trzecie, kiedy budynek jest zbyt wysoki – wówczas wyburza się część obiektu. Kolejną przeszkodą jest niekorzystny rozkład mas w konstrukcji oraz ważne urządzenia, które zostały zamocowane w konstrukcji budynku. Sprawa się komplikuje także w momencie, gdy budynek jest zabytkowy lub częściowo zamieszkany.

Firmy specjalizujące się w wyburzeniach chcą dokonać tej operacji starając się utrzymać możliwie minimalne koszty, ale także w określonym czasie, bez drgań, kurzu czy zbytniego hałasu.

Dziś istnieje kilka skutecznych metod wyburzania obiektów. Należą do nich: materiały wybuchowe, żurawie, kule, liny, ciągniki, maszyny z osprzętem  przystosowanym do kruszenia betonu i cięcia stali, maszyny budowlane:  koparki, spycharki, ładowarki. Istnieje także metoda cięcia  konstrukcji tarczami diamentowymi, linami diamentowymi, lancami wodnymi, kruszeniem konstrukcji materiałami ekspansywnymi.

Podczas prowadzenia prac wyburzeniowych bardzo ważne jest bezpieczeństwo pracy. Cały proces wymaga idealnego przygotowania pod względem organizacyjnym i osprzętowym. Wcześniej, przed rozpoczęciem prac należy powiadomić odpowiednie służby. Firma realizująca takie roboty koniecznie musi być przygotowana na działania wariantowe, a każdy pracownik odpowiednio przeszkolony.

Proces wyburzania zależy głównie od rodzaju budynku, obiektów przeznaczonych do wyburzenia. Dziś firmy dysponują specjalistycznym osprzętem do tego typu zadań, który wciąż jest ulepszany. Dzięki temu proces wyburzania staje się sztuką coraz bardziej perfekcyjną.

Upały na placu budowy to nic przyjemnego. Dziś istnieje możliwość zaradzenia niekomfortowym sytuacją podczas ciężkich prac. Gwarantuje to odpowiednia odzież ochronna przeznaczona wyłącznie na okres letni.

Bardzo popularnym obecnie materiałem jest mieszanka bawełny z włóknami poliamidowymi albo poliestrowymi. Odzież uszyta z takiego materiału doskonale chroni oraz pozwala skórze oddychać.
W gorące dni ważne jest odpowiednie obuwie. Firmy produkujące odzież i obuwie ochronne wciąż wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rynku, szukając nowych rozwiązań. Obuwie ochronne na lato powinno spełniać normy EN ISO. Sandały, choć może to brzmieć banalnie, są doskonałym rozwiązaniem, a ich producenci zadbali o najwyższy poziom bezpieczeństwa. Dobre sandały robocze posiadają: kompozytowy podnosek oraz wkładkę antyprzebiciową chroniące stopę przed uderzeniem i przekłuciem, co sprawia, że buty są lżejsze. Dobre sandały robocze powinny także posiadać podeszwę olejoodporną, antypoślizgową, odporną na ścieranie oraz nisko stężone roztwory kwasów i zasad, antyelektrostatyczną, z absorpcją energii w części piętowej. Dobrze jest jeśli podeszwa wykonana jest z dwuwarstwowego poliuretanu PU/PU. Wierzch butów powinien być z naturalnej skóry tłoczonej.

Bardzo ważne są kaski ochronne, które powinny zawierać wkładkę przeciwpotną oraz powinny być oznakowane do pracy w temp. do 50 st. C. Także rękawice w lato powinny spełniać odpowiednie wymagania. Do prac w najtrudniejszych warunkach polecane są tzw. rękawice termoodporne. Zabezpieczają przed temperaturą w zakresie +50°C do +500°C. Materiały, z których są wykonywane najczęściej to: bawełna, poliamid, skóra, para-aramid, włókno szklane czy stal. W celu podniesienia parametrów technicznych mogą być powlekane nitrylem, nasączane materiałami niepalnymi, obszywane skórą, pokrywane folią aluminiową, która odbija promieniowanie cieplne. Jednak w zależności od rodzaju prac w rękawicach można wybierać i łatwo dostosować do swoich potrzeb. Bardzo popularne są rękawice poliestrowe, rękawice powlekane nitrylem lub tzw. rękawice dla mechaników. Posiadają wstawki wentylacyjne i są dodatkowo wzmacniane. Doskonałe do prac wymagających dużej zręczności.

Podczas prac w terenie pamiętajmy, aby przede wszystkim dbać o swoje bezpieczeństwo.

Firma Asbud potwierdziła swoją obecność na eROBOCZE SHOW w Przasnyszu. Możemy spodziewać się zatem ciekawego pokazu serii maszyn marki Schaeff.

Tajemnicą pozostaje jeszcze jedna marka – amerykańska, którą Asbud zaprezentuje na październikowej imprezie. We wrześniu ogłosimy nazwę marki. Będzie to swoista premiera i otwarcie dystrybucji. My liczymy, że to nie koniec marek, które zaprezentuje firma Benedykta Sikory.

Ze strony wystawców maszyn widać bardzo duże zainteresowanie naszą imprezą. Szykujcie się 21 października na lotnisko Sierakowo - Przasnysz.

Przypominamy, że impreza będzie otwarta w godzinach 9-16, a odwiedzający będą mogli skorzystać z oferty firmy cateringowej.

Tegoroczna edycja eROBOCZE SHOW będzie wyjątkowa, ponieważ równolegle w tym samym miejscu odbywać się będzie Konferencja dla Zuli, czyli pokazy i wystawa maszyn leśnych.

Zapraszamy!

Wydajność kopania, regulowana prędkość, kontrola mocy. Tak w skrócie można scharakteryzować minikoparkę TB 250. To wiodący model w swojej klasie, który nie zawodzi podczas bardzo trudnych prac budowlanych.

TB 250 waży 4890 kg. Posiada czterocylindrowy silnik Yanmar o mocy 38 KM, lemiesz o wysokości 430 mm, pozwalająca na wysokość przeładunku 4085 mm. TB 250 została wyposażona w Powertilt  - perfekcyjne połączenie hydraulicznego szybkozłącza z silnikiem wahliwym, którego spektrum pracy wynosi 2x 87°. Silnik wahliwy posiada dwa razy większą siłę wstrzymającą od siły obrotu. Posiada hak ładunkowy z alarmem przeciążenia, zabezpieczenie przy zerwaniu przewodów, z a także zawory podtrzymania obciążenia. TB 250 została wyposażona w pierwszy i drugi dodatkowy obwód hydrauliczny. Posiada również wygodny przełącznik do chwytaka wielofunkcyjnego. Maksymalna głębokość kopania wynosi 3625 mm

Ogromną zaletą minikoparki TB 250 jest panoramiczna i przestronna kabina, która zapewnia doskonałą i dużą widoczność oraz komfort jazdy. Kabina wymogi bezpieczeństwa ROPS – FOPS – TOPS.

Silnik jest ekologiczny, spełnia normy emisji spalin EU 3 z systemem automatycznego odpowietrzania, systemem ochrony i górnym wydalaniem  spalin.

Zobacz ofertę W.Schafer.

Już 21 października na lotnisku w Przasnyszu (Sierakowo 56) startujemy z kolejną edycją eROBOCZE SHOW. Wstęp wolny. Już dziś wszystkich serdecznie zapraszamy.

Na imprezie eROBOCZE SHOW, jak zawsze odbędą się  testy maszyn roboczych, a w tej edycji najlepsi operatorzy zmierzą się w wielkim finale konkursu dla operatorów Big Bau Masters.  Nieprzerwanie podczas całej imprezy odbywać się będą dynamiczne pokazy maszyn na placu manewrowym oraz prelekcje branżowe. Nie zabraknie konkursów dla publiczności, a na najmłodszych uczestników przewidujemy specjalnie wydzieloną strefę z grami i zabawami.

Impreza będzie otwarta w godzinach 9-16, a odwiedzający będą mogli skorzystać z oferty firmy cateringowej.

Tegoroczna edycja eROBOCZE SHOW będzie wyjątkowa, ponieważ równolegle w tym samym miejscu odbywać się będzie Konferencja dla zuli, czyli pokazy i wystawa maszyn leśnych.

To będzie dzień pełen wrażeń.

Przasnysz 21 października. Nie może Was zabraknąć!

Przeczytaj więcej o eROBOCZE SHOW.

Pojazd ciężki czy maszyna budowlana wymaga starannego umycia przy użyciu specjalistycznego sprzętu do mycia. Doskonałe rozwiązanie ma w swojej ofercie firma InterClean, która zaprojektowała myjnię przemysłową wykorzystującą wodę odzyskaną, przeznaczoną do usuwania ciężkich złogów błotnych.

Pojazdy ciężkie, maszyny budowlane poruszają się często po terenach błotnistych. Jeżeli maszyna nie będzie odpowiednio czyszczona, w konsekwencji może dojść do zużycia elementów układu jezdnego  i hamulcowego, jak również do zmniejszenia wydajności pojazdu przez dodatkowe obciążenia i ponoszenie niechcianych kosztów. Usuwanie dużych ilości złogów metodami konwencjonalnymi może trwać wiele godzin. Dlatego warto i opłacalnie jest skorzystać ze specjalistycznych myjni.

Ciężkie złogi błota można usunąć w kilka minut podając wodę natryskową pod względnie niskim ciśnieniem ale w dużych ilościach. Takie rozwiązanie posiada w swojej ofercie właśnie InterClean. Odpowiednie i częste mycie pojazdów ciężkich zabezpiecza je przed korozją oraz gwarantuje utrzymanie pojazdu w dobrym stanie przez dłuższy czas.

InterClean opracował specjalistyczne techniki mycia pojazdów różnego przeznaczenia. W ramach oferty firmy znajdują się myjnie dla pojazdów wojskowych, ciężarowych, komunalnych, autobusów, a także pojazdów i maszyn szynowych oraz górniczych. Każdy z tych grup pojazdów wymaga innego podejścia do mycia i metod używanych do oczyszczania.

System odzyskania wody stosowany w InterClean to całkowicie przyjazne środowisku rozwiązanie.

DHB Polska oferuje serwis młotów hydraulicznych. Jako główny przedstawiciel DHB w Europie posiada dokumentację techniczną i wiedzę potrzebną do szybkiej i profesjonalnej naprawy maszyn. Potrzebujesz sprawdzone serwisu młota hydraulicznego? Zgłoś się do DHB Polska.

Firmę DHB wyróżnia nowoczesny serwis, który oferuje jej klientom wysokiej jakości usługi w mobilnej formie, z dojazdem do klienta. Serwis DHB dysponuje nowoczesnym sprzętem, za pomocą którego specjaliści tej firmy mają możliwość wykonać kompleksową diagnostykę usterki. Takie podejście pozwala na szybkie oszacowanie przybliżonego kosztu naprawy. Filozofia pracy oparta na wiedzy i dokumentacji technicznej pozwala uniknąć pomyłek i w możliwie najkrótszym czasie wyeliminować usterkę.

Serwis firmy DHB obejmuje: serwis i naprawę praktycznie każdego młota hydraulicznego, serwis mobilny, z dojazdem w każde miejsce w kraju i Europie, produkcję płyt montażowych do młotów, fachową pomoc dla operatorów z zakresu obsługi młotów hydraulicznych.

Tak profesjonalny serwis urządzeń DHB jest możliwy dzięki długoletniemu doświadczeniu. Jeśli potrzebujesz pełnego serwisu swojego sprzętu skontaktuj się z firmą DHB Polska.

Oleje przekładniowe dobierane są ze względu na jakość i lepkość. Precyzyjny dobór środka smarnego to wymagania, jakie stawiają przed klientem obecne konstrukcje różnych mechanizmów. Są one bardzo skomplikowane, a zatem dobór właściwego oleju czy smaru nie może być przypadkowy.

Dziś najczęściej spotykanymi są oleje klasy GL-4 i GL-5. Wyróżnia ich najwyższa jakość spośród pozostałych klas. Są to oleje przeznaczone do przekładni o obciążeniach najczęściej dziś produkowanych. GL-4 to oleje z większą ilością dodatków uszlachetniających i typu EP. Znajdują zastosowanie w przekładniach hipoidalnych, doskonale radzą sobie przy zmiennych warunkach, dużym momencie obrotowym i małej prędkości, i odwrotnie. Oleje klasy GL-4 zalecane są do niektórych przekładni zmiany biegów.

Oleje GL-5 są bardzo wysokiej jakości o doskonałych właściwościach smarnych. Zawierają nawet dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających, niż oleje klasy GL-4. GL-5 są stosowane w przekładniach hipoidalnych, które pracują pod bardzo dużym obciążeniem.

Przy zaleceniu stosowania oleju API GL-5 najlepszym wyborem jest Daytona Heavy Gear V5. to wysokiej jakości olej do przekładni mechanicznych samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów i innych maszyn.

Daytona Heavy Gear V5 zapewnia lepszą ochronę oraz smarowanie całego układu w szerokim zakresie temperatur. Idealnie spełnia swoją role we wszystkich typach maszyn pracujących w ciężkich warunkach: wysokie ciśnienie, zmiany temperatur, duże prędkości. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszego pakietu dodatków Daytona Heavy Gear V5 80W-90 zapewnia doskonałą ochronę przed korozją i zużyciem. Jest odporny na utlenianie i posiada znakomite właściwości antypienne. Kompatybilny ze wszystkimi olejami o tej samej klasie lepkości i jakości dostępnymi na rynku.

Klasyfikacja:

API GL-5, MIL-L-2105D, MAN 342, MB 235.6, US Steel 224, ZF TE-ML 05A/07A/08/12E/16BD/17B/ 19B/21A/02A/02B/17A

Olej znajduje się w ofercie firmy Oil Center.

Innymi olejami przekładniowymi - silnikowymi marki Daytona są:

Daytona Heavy Gear V4 80W-90

Daytona Heavy Gear V5 80W-90

Daytona CAT TO-4 10W

Daytona Super Tractor Universal STOU 10W-30

Daytona Super Agro UTTO 80W/10W-30

Druga klasyfikacja olejów przekładniowych rozróżnia je pod względem lepkości. Lepkość jest inna w zależności od temperatury. W ostatnich latach do klas lepkości oleju zostały dodane dwie o oznaczeniu 110 i 190. Te dwie klasy oleju zostały wprowadzone, aby istniała możliwość lepszego doboru oleju do dość ciężkich zastosowań z uwzględnieniem minimalizacji oporu ruchu. Jeśli widzimy na oleju oznaczenie SAE 75/90 oznacza to, że olej jest wielosezonowy.

Sprawdź ofertę Oil Center.

Zwiększona pojemność przy mniejszych gabarytach. Silniki Kubota z serii 07 to całkowicie nowa koncepcja w dziedzinie projektowania silników. Uwzględnia całą gamę różnorodnych wymagań, niezbędnych do spełnienia warunków umożliwiających zastosowanie ich w szerokim spektrum urządzeń przemysłowych.

Przy pomocy oryginalnej technologii Kuboty została ulepszona konstrukcja bloku silnika. Otrzymano mniejszy silnik od dotychczasowej wersji 2.4 l, a jednocześnie zwiększono pojemność.

Silniki z serii 07 gwarantują optymalne chłodzenie przy dużym obciążeniu cieplnym bez utraty trwałości i niezawodności. Na układ chłodzenia składa się główny korytarz wodny wraz z systemem kanałów wodnych pomiędzy cylindrami. Powstał przy użyciu oryginalnej technologii Kuboty.

Silniki z serii 07 uzupełniają gamę silników Kuboty o mocy do 100 KM. Oryginalny Kubota E-CDIS (centralny system wtrysku bezpośredniego) - układ wysoce sprawnego spalania, dzięki któremu silniki z serii V3 (DI) zyskały swą renomę, został znacznie poprawiony. Zwiększono ciśnienie wytrysku paliwa oraz przeprojektowano komory spalania, co w rezultacie umożliwiło obniżenie emisji cząstek stałych (PM) o 25%. Efektem końcowym tych przemian jest silnik o większej wydajności w porównaniu do modeli, które spełniają tylko normę EPA 3 dla tej klasy silników.

Silniki z tej serii zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zmniejszyć przenoszenie wibracji z układu zaworowego i emisję dźwięku, co w efekcie zapewniło obniżenie poziomu hałasu. Silniki Kubota z serii 07 są przyjazne zarówno dla operatora, jak i dla środowiska. Spełniają normę EPA 4, będącą najbardziej rygorystyczną normą dla silników tej klasy. Silniki z serii 07 spełniają także wymogi normy europejskiej EU Stage 3A. Emisja NOx została obniżona za pomocą optymalnie zaprojektowanego, chłodzonego wodą układu recyrkulacji spalin (ERG).

Boczne wyjścia mocy (PTO) są dostępne w opcji. Model oferuje możliwość wyprowadzenia PTO z przekładni umieszczonej od strony koła zamachowego, umożliwiając instalację jednostek hydraulicznych w optymalnym położeniu. Wychodząc naprzeciw panującej tendencji zwiększania w urządzeniach przemysłowych ilości hydraulicznych jednostek sterujących, Kubota w nowej serii silników zagwarantował możliwość montażu maksymalnie trzech pomp hydraulicznych o różnej wydajności. W celu dostosowania do urządzeń o różnej konfiguracji, istnieje możliwość ustawienia pozycji wentylatora na dwóch różnych wysokościach. Kubota zagwarantował także szeroki wybór wyposażenia dodatkowego.

Dystrybutorem silników Kubota - japońskiego producenta najwyższej klasy przemysłowych silników wysokoprężnych do maszyn i urządzeń jest Aries Power Equipment Sp. z o. o.

Wysoka jakość produktów oraz doskanała obsługa przez niezależnych sprzedawców EuroGate International spowodowała to, że coraz więcej klientów indywidualnych oraz dużych firm rentalowych decyduje się na zakup sprzętu oferowanego przez Eurogate International.

Jednym z takich kluczowych klientów jest holenderska firma wynajmująca maszyny Boels. Od początku działaności EuroGate International, czyli od roku 2011 r. Boels kupił ponad 2000 wiertnic glebowych General Equipment, kilkaset wentylatorów oraz lamp oświetleniowych. Oczywiście poczynione pzez Boels zakupy dotyczyły także innych partnerów Eurogate International takich, jak:

Rhino – kafary spalinowe i pneumatyczne ,

Tiresocks, ( nakładki na opony do maszyn budowlanych – czysta posadzka),

Electric Eel ( elektryczne maszyny do czyszczenia kanalizacji),

FuelProof ( spalinowe myjki mobilne oraz zbiorniki do transportu i przechowywania paliwa- N),

W planach zakupowych także - SMC (wieże oświetleniowe oraz generatory prądu).

Praktycznie cały asortyment sprzętu oferowanego przez Eurogate International można zobaczyć lub wypożyczyć w oddziałach firmy Boels zlokalizowanych w całej Europie – także w Polsce. Ale nie tylko Boels kupuje dobry sprzęt, pozostałe firmy wynajmujące także zaopatrują się w EuroGate International. Jeśli ktoś jest zainteresowany wypożyczaniem może kontaktować z EuroGate International w Polsce, Holandii, Norwegii, Francji, Wl. Brytanii, Irlandii, Niemczech a wkrótce i w Rosji.

Zobacz szczegóły oferty

Wyjątkowo okazyjna cena nie powinna przyciągać, ale... odstraszać, a przynajmniej wzbudzać duże wątpliwości i zachęcać do szybkiego sprawdzenia sprzętu lub maszyny, której dotyczy.

Coraz więcej oszustów grasuje na rynku sprzętu i narzędzi roboczych. Zakupienie fałszywki może nas kosztować nie tylko stratę sporej ilości pieniędzy, ale także narazić na niebezpieczeństwo.

Coraz częściej renomowane firmy i producenci narzędzi, osprzętu i maszyn budowlanych informują na swoich portalach o sposobie postępowania konsumenta. Przede wszystkim ostrzegają przed zbyt niską ceną produktu. Jednak, jak się okazuje, fałszywki potrafią kosztować podobnie, jak oryginał. Co zrobić, kiedy nie czujesz się pewien podczas zakupu narzędzi?

Podróbki pochodzą najczęściej z Chin, a podobieństwo jest zazwyczaj jedynie wizualne. Pierwsza diagnoza, jakiej klient sam może na szybko dokonać to dokładne obejrzenie oznakowania i etykiet. Często logo marki, choć bardzo podobne, po bliższym przyjrzeniu się wykazuje oznaki podróbki. Ale jeszcze ważniejszym jest fakt, że nieoryginalne narzędzia często zawierają nazwę produktu, ale brakuje na nich numerów konkretnego modelu, którymi renomowane firmy oznaczają swój sprzęt. Brak numeru modelu to wyraźny znak, że mamy do czynienia z podrobionym sprzętem.

Kolejna ważna kwestia to miejsce zakupu. Należy unikać pchlich targów, ulicznych sprzedawców lub internetowych sklepów, które nie są autoryzowanym dealerem. Autoryzowanego dealera najlepiej sprawdzić na stronie firmy, której sprzęt chcemy zakupić.

Pamiętajmy, że oryginalne wyroby danej marki charakteryzują się wysoką jakością wykonania i wysokim poziomem bezpieczeństwa eksploatacyjnego. Produkty nieoryginalne często przestają funkcjonować już po krótkim okresie użytkowania, a także nie nadają się do naprawy ze względu na brak części zamiennych. Dodatkowo fałszywki mogą nie być wyposażone w podzespoły, które decydują o bezpieczeństwie eksploatacyjnym.

Bądźmy bardzo czujni i sprawdzajmy możliwie najdokładniej sprzęt, który planujemy zakupić. W razie wątpliwości najbezpieczniej jest skontaktować się bezpośrednio z firmą, której produkty chcemy zakupić. Na przykład za pomocą poczty elektronicznej przesłać link do produktu znalezionego w sieci, aby upewnić się, że konkretny esklep znany jest marce i czy znajduje się na jej liście autoryzowanych dealerów.

Maszyny budowlane firmy Caterpillar biorą udział w pilotażowym programie na rzecz nowoczesnej komunikacji satelitarnej. Maszyny CAT mają montowane urządzenie Smartellite. Za jego pomocą operatorzy zarządzający flotą maszyn budowlanych otrzymają: dane o lokalizacji, dane diagnostyczne, a nawet informacje o zużyciu paliwa. Będą także mieli możliwość zdalnego aktualizowania oprogramowania w komputerach pokładowych swoich maszyn.

Wydaje się nieprawdopodobne, a jednocześnie staje się coraz bardziej realne. Na pilotażowy program dotyczący zamontowania niewielkiego, lekkiego modemu zdecydował się gigant w produkcji ciężkich maszyn budowlanych i górniczych Caterpillar (CAT). Nowoczesne rozwiązanie zaproponowała Izraelska firma hiSky.

Smartellite generuje mobilny hotspot Wi-Fi, co daje możliwość posiadaczom smartfonów połączenia głosowego i transmisji danych. Urządzenie Smartellite komunikuje się w paśmie Ka ze znajdującym się na orbicie geostacjonarnej urządzeniami High Throughput Satellite (HTS). Smartellite pozwoli operatorom maszyn CAT na prowadzenie rozmów głosowych i wysyłanie wiadomości tekstowych.

Powodzenie tego pilotażowego programu może przynieść wymierne korzyści klientom CAT. Nowy system komunikacji zapewni przede wszystkim łączność całkowicie niezależną od obecności przewodów telefonicznych, a także nadajników sieci komórkowych na określonym terenie. W przypadku firmy CAT to może być przełomowe rozwiązanie, ponieważ maszyny tej firmy są często wykorzystywane w rejonach bardzo odległych od cywilizacji, a często także w miejscach, gdzie doszło do klęsk żywiołowych – a zatem komunikacja przy pomocy naziemnych urządzeń jest nierealna.

 

 

(źródło: space24.pl)

Wieża oświetleniowa SMC TL90 gwarantuje idealne oświetlenie terenu prac. Zwarta i łatwa w transporcie. Dostępna z lampami metalohalogenkowymi o mocy 1000 W lub 400 W, które zapewniają silny i równy strumień światła. Pracuje 80 godzin. Mierzy 9 metrów.

Sprawdza się w każdych warunkach klimatycznych. Posiada kompleksowy i zabezpieczony system monitoringu. Wieża oświetleniowa SMC TL90 jest wykorzystywana do szerokiego wachlarza przemysłów i zastosowań. Zaawansowany system bezpieczeństwa SMC jest standardowo wyposażony w zbiornik dwupłaszowy, centralne ucho do podnoszenia, kieszenie na podnośnik i punkty mocowania w celu zapewnienia łatwiejszego załadunku na ziemi. Osłona ze stali cynkowanej chroni przed rdzą i korozją. Wieża oświetleniowa SMC TL90 pracuje na silniku Kubota D905.

Wieża oświetleniowa SMC TL90 dostępna w ofercie Eurogate Intrnational.

Szczegóły urządzenia:

Model: TL90 Metalo halogenko

Oświetlenie: 4 x 1000W MH

Silnik: Kubota D905

Alternator:  MeccAlte LT3 110

Zużycie paliwa (litry) p/h: 1.53 ltr

Czas pracy w godzinach: 80

Moc akustyczna: 85

Gniazda: 2 x 230 Volt 16amp

Wysokość: 9 metrów

Urząd Dozoru Technicznego oddział w Warszawie zaprasza na konferencję pt. Eksploatacja dźwignic: podesty – wózki widłowe – żurawie, która odbędzie się 10-11 października 2017 r. w hotelu Zamek Biskupi w Janowie Podlaskim.

Na konferencji poruszone zostaną poniższe zagadnienia:

Najnowsze wymagania prawne w obszarze projektowania instalowania i eksploatacji urządzeń transportu bliskiego (UTB)

Innowacyjne rozwiązania i technologie stosowane w mobilnych urządzeniach transportu bliskiego

Bieżąca sytuacja w normalizacji przepisów - Informacje z prac grupy roboczej ds. maszyn Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego

Aktualne wymagania w procesie szkoleń i uzyskiwania uprawnień kwalifikacyjnych do obsługi i konserwacji dźwignic

Bezpieczeństwo techniczne w przemyśle i zagrożenia podczas eksploatacji.

Szczegóły konferencji oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się tutaj

Urząd Dozoru Technicznego podsumował pierwsze półrocze „Dni Bezpieczeństwa Technicznego”. Od początku 2017 roku w spotkaniach udział wzięło ponad 600 osób z blisko 250 firm z całej Polski, z branż przemysłowych, ośrodków szkoleniowych, uczelni i jednostek administracji państwowej.

„Dni Bezpieczeństwa Technicznego” to cykl ogólnopolskich spotkań informacyjnych organizowanych przez UDT od 2014 r. Z roku na rok zainteresowanie spotkaniami rośnie. Podejmują one ciekawą tematykę opracowaną profesjonalnie i wysoko oceniane przez uczestników.

Podczas DBT każdy z uczestników może podjąć dyskusję oraz zasięgnąć opinii ekspertów UDT. Druga połowa tego roku także zapowiada się interesująco. Już dziś sprawdź terminy i miejsca kolejnych spotkań.

W trakcie spotkań, poza podstawowymi informacjami dotyczącymi działalności UDT i przepisów o dozorze technicznym, prezentowane są także urządzenia ciśnieniowe i transportu bliskiego podlegające dozorowi technicznemu, jak również przykłady i analiza wypadków wynikających z niewłaściwej ich eksploatacji. Stałym elementem spotkań jest prezentacja działalności UDT w obszarze oceny zgodności wg dyrektyw UE, oznakowania CE, certyfikacji osób, wyrobów i systemów zarządzania oraz szkoleń.

Dni Bezpieczeństwa Technicznego są skierowane przede wszystkim do właścicieli i kadry zarządzającej mikro- i małych przedsiębiorstw, a także do osób odpowiedzialnych za BHP, utrzymanie ruchu, specjalistów technicznych i wszystkich zainteresowanych zagadnieniami bezpieczeństwa technicznego i bezpieczną eksploatacją urządzeń technicznych.

Sprawdź terminy spotkań

eROBOCZE SHOW to pokaz maszyn budowlanych i ich testy. Na imprezie można podziwiać najlepszych operatorów maszyn w Polsce, którzy nie szczędzą wrażeń. Jak w ich rękach zachowują się koparki, ładowarki i narzędzia robocze? Wspaniałe pokazy można zobaczyć na żywo tylko podczas imprez eROBOCZE SHOW.

Pokaz najlepszych z najlepszych to tak zwany eROBOCZE DEMO TEAM. Podczas imprezy odbywa się także konkurs Polskiej Ligii Operatorów, z którego wyłaniamy mistrza operatorów. Ten konkurs zawsze dostarcza moc wrażeń i zapiera dech w piersiach.

eROBOCZE SHOW to miejsce dla wielu wystawców, których maszyny można oglądać w ruchu. Nigdy nie brakuje komentarza profesjonalisty.

eROBOCZE SHOW to impreza dla całej rodziny. Udział w niej jest bezpłatny. Atrakcje i pokazy zawsze przypadają do gustu wszystkim uczestnikom: zarówno tym starszym, jak i najmłodszym.

Dlaczego tak się dzieje? eROBOCZE SHOW to doskonale zgrana społeczność operatorsko-maszynowa. Każdy z uczestników imprezy może zasiąść w kabinie operatora i przetestować maszynę.

Z roku na rok przybywa gości zwiedzających wystawy i pokazy na naszej imprezie. Ostatnie edycje w Dąbrowie Górniczej i Sosnowcu zgromadziły każda ponad 1000 użytkowników maszyn.

Za co serdecznie wszystkim dziękujemy i zapraszamy na kolejne edycje!

Przeczytaj relację z ostatniej edycji w Sosnowcu.

 5 edycja eROBOCZE SHOW odbędzie się 13.10.2018 r. w Turku. ZAPRASZAMY!

eRoboczeShow A5 2018 Turek www 2

Nierównie drogi transportowe spowalniają prace i są prawdziwą zmorą dla kierowców. Chyba, że korzystają z pojazdów wyposażonych w wozidła z pełnym zawieszeniem. Cykl przewozowy skraca się, a wydajność wzrasta i wzrasta.

Jakie są zalety w pełni hydraulicznego zawieszenia wozideł przegubowych? Volvo od lat zapewnia komfortowe możliwości jazdy po drogach transportowych. Wozidła z pełnym zawieszeniem skutecznie pochłaniają wstrząsy, a kierowca może śmiało wciskać gaz, a nie hamulec.

Pojazd wyposażony w wozidła z pełnym zawieszeniem, jadąc bez ładunku zwiększa swoją prędkość z 13 km/h do 52 km/h. Dzięki temu cykl przewozowy znacznie się skraca. Co więcej, posiadanie wozideł z pełnym zawieszeniem pozwala na wykonanie tej samej pracy przy pomocy mniejszej liczby maszyn.

Wozidła z pełnym zawieszeniem eliminują wstrząsy, drgania i hałasy, które towarzyszą jeździe w trudnym terenie. W ten sposób praca operatora staje się bardziej komfortowa. Operator jest mniej narażony na urazy spowodowane przeciążeniami. Mniej wstrząsów oznacza także mniejsze obciążenie drogi i wozidła.

Wozidła Volvo z pełnym zawieszeniem są standardowo wyposażone w system ważenia pokładowego (On Board Weighing — OBW) tej firmy. Ułatwia on szybkie załadowanie maksymalnej dopuszczalnej ilości materiału bez ryzyka przeciążenia maszyny, pozwalając uniknąć nadmiernego zużycia wozidła i jego opon. Wbudowany system automatycznego poziomowania stabilizuje ładunek w trakcie jazdy, w ten sposób minimalizuje ryzyko wysypywania się materiału ze skrzyni.

Rezultatem używania wozideł z pełnym zawieszeniem jest niższy koszt przewiezienia każdej tony aż o 13 proc. Natomiast jazda po nierównych drogach staje się cztery razy szybsza.

Volvo wprowadził wozidła z pełnym zawieszeniem już w 2007 roku. To już 10 lat, jak te maszyny spełniają swoją rolę, są niezawodne i coraz bardziej popularne.

TB 210 R to koparka kompaktowa przeznaczona do prac na niemal każdym terenie budowy. 750 mm szerokości pozwala na roboty w wąskich przejściach, w terenach trudno dostępnych dla innych maszyn tego typu. Zobacz najlżejszą koparkę kompaktową od Takeuchi.

TB 210 R posiada kompaktowy design i solidną konstrukcję, która gwarantuje bezproblemową pracę. Po ten model minikoparki sięgają wszyscy, którzy chcą wykonać prace od dachu po piwnice, chcą ukształtować ogród i krajobraz, a także małe rowy dla linii elektrycznych i telefonicznych. Głębokość kopania wynosi 1755 mm przy obrocie wysięgnika 85 stopni w lewo i prawo, co umożliwia pracę nawet w najbardziej wąskich miejscach.

Charakteryzuje się wysoką stabilnością dzięki hydraulicznemu poszerzeniu podwozia z 750 do 1020 mm oraz hydraulicznym sterowaniem. Posiada seryjny daszek ochronny ( składany pałąk). Koparka TB 210 R została wyposażona w wygodne zaczepy transportowe do przenoszenia maszyny na placu budowy. Ta kompaktowa minikoparka waży 1150 kg i posiada trzycylindrowy silnik Yanmar o mocy 12KM – ekologiczny i oszczędny. TB 210 R jest używana również jako źródło zasilania dla innych narzędzi hydraulicznych.

Szczegóły modelu TB 210 R:

Kategoria: Koparka kompaktowa

Nazwa:                TB 210 R

Masa eksploatacyjna:     1150 kg

Głębokość kopania:         1755 mm

Wysokość załadunku:     2120 mm

Moc silnika:        8,7 kW / 11,8 KM

Szerokość maszyny:        750 do 1020 mm

Wysokość całkowita:      2190 mm

Szelki bezpieczeństwa P90 firmy Protekt zostały stworzone z myślą o pracach na konstrukcjach m.in. budowlanych bez stropów, na rusztowaniach, słupach, masztach, kominach. Są wygodne w użytkowaniu i bardzo funkcjonalne. Zapewniają bezpieczeństwo pracy.

Szelki P90 zostały wyposażone w ergonomiczną podkładkę na plecy, uda oraz pasem biodrowym. Posiadają przedni i tylny punkt zaczepowy, a także punkt do pracy w podwieszeniu. Ich dużym atutem jest możliwość regulacji pasów barkowych i pasa piersiowego. Posiadają pas do pracy "w podparciu" z bocznymi klamrami zaczepowymi.

Szelki zostały wykonane z solidnych materiałów. W skład taśm wchodzi poliamid i poliester. Szerokość taśmy wynosi 45 mm. Nici są poliestrowe. Klamry automatyczne – aluminiowe. Szelki posiadają pętle do dołączania potrzebnych narzędzi. Mogą być użytkowane w temperaturze do minus 30 st. C oraz do plus 50 st. C. Waga szelek wynosi 1950 g dla rozmiarów od M do XL oraz 2030 g dla rozmiaru XXL.

Szelki bezpieczeństwa P90 spełniają normy: EN 358, EN 361, EN 813. Okres użytkowania szelek P90 wynosi 5 lat. Po upływie tego czasu istnieje możliwość przedłużenia ich żywotności. W tym celu wymagany jest przegląd techniczny.

Szelki bezpieczeństwa są składnikiem indywidualnego sprzętu chroniącego przy pracach na wysokościach. Chronią przed upadkiem z wysokości. Szelki bezpieczeństwa zawsze powinny zapewniać komfort użytkowania i być funkcjonalne.

Znalazłeś się na małym i bardzo ciasnym placu budowy? Nie wiesz od czego zacząć? Koparko-ładowarka 1CX JCB rozwiąże ten problem od ręki. Obraca się wokół własnej osi i dlatego bez przeszkód wykona potrzebne prace na małych i ciasnych powierzchniach.

1CX to pierwsza na świecie koparka przedsiębierna z układem sterowania gąsienicami. Właśnie to rozwiązanie umożliwia maszynie obrót wokół własnej osi oraz pracę na terenie, gdzie ilość miejsca jest ograniczona.

Koparko-ładowarka 1CX JCB to najmniejszy model w ofercie JCB Interhandler. Gwarantuje wydajność i efektywność do obszarów wcześniej niedostępnych. 1CX jest wyposażony w uniwersalne szybkozłącze pozwalające na zastosowanie pełnej gamy osprzętów. Sterowanie maszyną jest wygodne dzięki jej małym gabarytom, a także dzięki wyposażeniu w bardzo dokładne joysticki/dźwignie. Ułatwiają one precyzyjną kontrolę i łatwe manewrowanie. W prawym panelu sterowania ręcznego znajdują się: zapłon, światło robocze, hamulec postojowy oraz przełączniki sterujące z zapadkami pomocniczymi.

JCB zaprojektowało koparko-ładowarkę 1CX w taki sposób, aby eksploatacja była stosunkowo łatwa i bezproblemowa. Dzięki dużej masce istnieje możliwość rutynowej konserwacji i serwisu. Licznik godzin wraz z kontrolakami ostrzegawczymi umieszczono na panelu bocznym. Zawiera także brzęczyk ostrzegawczy, który zawiadamia operatora o ewentualnych usterkach. Wszystkie złącza elektryczne są zgodne z IP67 (DIN 40 050) – stanowi to gwarancję jakości i trwałości.

Urządzenie 1CX jest koparką przedsiębierną zamontowaną na podwoziu gąsienicowym. Dzięki temu rozwiązaniu JCB oferuje dwie maszyny w jednym dla zapewnienia większej wszechstronności. Model 1CX pełni funkcje ładowarki gąsienicowej o udźwigu 600 kg i mini-koparki do 2,5 t.

Układ hydrauliczny o wysokim natężeniu przepływu umożliwia sterowanie szeroką gamą osprzętu i akcesoriów. Układ sterowania gąsienicami w połączeniu z systemem szybkiego mocowania wszelkich rodzajów akcesoriów zwiększa wszechstronność zastosowań maszyny.

Maszyna 1CX jest wykorzystywana w firmach budowlanych, jak również przy pracach instalacyjnych lub naprawczych w zakresie instalacji wody, gazu, prądu elektrycznego, sieci telefonicznej i kanalizacyjnej. Znajduje też często zastosowanie podczas naprawy dróg i infrastruktur, a także przy pracach związanych z rozbudową budynków, odprowadzania wody i zagospodarowania terenu.

Kluczowe specyfikacje modelu 1CX:

Długość całkowita – 3,4 m (11 stóp 2").

Szerokość całkowita – 1,58 m (5 stóp 2").

Silnik – Perkins 4 cyl., 50 KM, 2,2 l.

Wysokość ładowania – 2,1 m (6 stóp 10")

Pojemność łyżki ładowarki – 610 kg

Głębokość kopania przedsiębiernego – 2,55 m (8 stóp 4")

Zasięg koparki przedsiębiernej na poziomie ziemi – 4,24 m (13 stóp 11")

Siła skrawająca łyżki koparki przedsiębiernej – 21,6 kN (4856 kgf)

Siła skrawająca lemiesza – 14,6 kN (3282 kgf)

Prędkość jazdy – 11 km/godz. (6,8 mil/).

© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL